Dottern fyller 14 år och önskar sig dyr present :-/
Anonym (Kakan) skrev 2013-04-08 18:15:20 följande:
Visst förstår jag hennes tänk och jag vet att tonåringar ofta är ego och allt det där. Jag är "ung tonårsförälder", var nyss fyllda 20 när jag fick henne. Jag hänger med i svängarna och är inte den mamman som "fattar ingenting" Att gå ihop med pappan och köpa en dator är inte tänkbart av olika skäl. Han träffar barnen varannan helg och allt fungerar inte problemfritt.
En dator för 2900:- duger inte enligt henne. Jag visade henne och det var fel på den tyckte hon. Problemet ligger inte i pengarna. Jag fick jobb direkt efter högskolan och sambon har eget företag med hyfsat hög lön. Grejen är att jag inte tycker hon förstår värdet i saker och ting och att de kostar ganska mycket pengar. Man kan inte få allt man önskar sig.
Hon har en dator genom skolan nu (skolan tillhandahåller datorer till alla elever i årskurs 7-9). Dessvärre kraschade den i helgen så den lämnade hon i idag. Hon borde ju dock få en ny snart eller samma när den är fixad.
Nu är det ju även en stor del av mitt jobb, men skulle mina barn vilja ha en dator, så skulle jag välja en som passade deras behov, inte för att prislappen visar en viss summa. Ok, 2900 för en ny bärbar pekar på att det kanske inte är den vassaste som finns.
www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-15---16-tum/toshiba-satellitec850-1dw/177867.3003/ kanske skulle passa bra?
Egentligen är det 2 frågor. Vad har hon sett ut, och vad har ni sett ut. sedan kan man börja titta komponentmässigt för att få ner priset till en mer skälig nivå till hennes behov. Det brukar generellt ta cirka en timme om man tar sig tiden att jämföra från diverse siter. Om du vill ha hjälp, så finns det flera här med mig på FL som har kunnandet och jag hjälper gärna till. bara att skicka nått i inboxen min så kollar jag lite