LFF skrev 2013-04-09 09:38:36 följande:
Nej, bara för att mamma har råd helt plötsligt så har inte dottern rätt att kräva fina, dyra saker. Men jag vet att det är tydligen så det är idag, att barn har rätt att kräva att ha det "alla andra har".
Och ja, jag har läst inlägg 160 och det spelar ingen roll i mina ögon. Mamman tycker det är för dyrt med 7000 för en dator och då får dottern rätta sig efter det. Punkt. Man får inte saker bara för att nån annan får det, man får inte dyra presenter bara för att familjen plötsligt har råd, man kan inte kräva dyra saker. Så är det.
Jag är uppvuxen med en ensamstående mamma där vi inte alltid haft det alltför rikt vare sig hos mamma eller pappa. Det har liksom aldrig funnits på kartan att börja kräva dyra saker bara för att vi fått det bättre i perioder.
Vad är att leva fattigt? Att man inte får den där dyra datorn? Eller den fina telefonen? Eller märkeskläderna? För mig är "Leva fattigt" att man har problem med att få pengarna att räcka till mat.
Så ett barn ska inte utvecklas då menar du? En dator som går på 7K har en teknik som inte en dator har som går på 3K.
Vad har din uppväxt med TS dotters uppväxt att göra?