Inlägg från: Feltryck01 |Visa alla inlägg
  • Feltryck01

fäller - byta kattfoder?

När vi ändå är inne på foder här, hur ska jag få lillkattan här att käka mer blötfoder? Vill helst att hon ska äta av både torr och blötfoder, för jag har hört att torrfoder är bättre för tänderna?
    När hon var yngre käkade hon lite RC blöt, men sen enbart torrfoder en period med lite färsk kött en gång varannan vecka ungefär. Nyligen köpte jag ett par tetra på en djurbutik, det var något som Doggy tillverkade kommer jag ihåg, men då slickade hon bara i sig gelén och sen fick jag ge bort resten för att det inte skulle gå åt. Jag tog bort torrfodret under tiden men det gjorde ingen skillnad. Någon som har mer tips utöver att testa nya varianter? 

Why don't you show me a little bit of spine you've been saving for his mattress?
  • Feltryck01
    IceJossan skrev 2013-04-10 16:59:45 följande:

Hunger är bästa kryddan! "Svält" katten genom att ta bort skålen och när hon är riktigt hungrig så ger du liiite torrfoder med blötmatssås på eller med blötmatsbitar iblandat/imosat. Låt övergången gå långsamt och blanda sen i mer och mer blötmat och mindre och mindre torrfoder varje gång tills det bara är blötmat. Det ska vara så små portioner att hon måste äta allt om hon ska slippa gå hungrig, och ju mindre portionerna är desto mindre behöver du slänga.
    Tack så mycket! Jag var iväg redan idag faktiskt och köpte ett par burkar som jag ska testa, kör på paté nu, för jag tror det är lite av bitarna hon inte är helt okej med, men sakta men säkert så kanske... Glad
    Why don't you show me a little bit of spine you've been saving for his mattress?
Svar på tråden fäller - byta kattfoder?