Anonym (hjälp) skrev 2013-04-09 22:08:26 följande:
Jag bor i Uppsala. Har bekanta i samma stad, men inga direkta nära vänner. Och ja, jag döljer för alla hur jag egentligen mår, alla tror att jag mår bra och att allt är topp, men egentligen är det precis tvärtom, allt håller på att gå åt helvete.
Jag vill verkligen ha hjälp, men jag kan inte
Anonym (hjälp) skrev 2013-04-09 22:08:26 följande:
Jag bor i Uppsala. Har bekanta i samma stad, men inga direkta nära vänner. Och ja, jag döljer för alla hur jag egentligen mår, alla tror att jag mår bra och att allt är topp, men egentligen är det precis tvärtom, allt håller på att gå åt helvete.
Jag vill verkligen ha hjälp, men jag kan inte
Jo jag förstår precis... det blir ju tyvärr inte bättre av att man anstränger sig för att dölja det heller. Snarare tvärtom då man spänner sig och på så vis framkallar mer panikångest...
Jag kan berätta hur jag gjorde... under ungefär ett år har jag haft det väldigt jobbigt psykiskt med olika saker, så det blev sämre och sämre... till slut gick jag in i väggen så att säga... åkte in till psykakuten några gånger, fick mängder med panikattacker varje dag och kunde inte gå ut ens... stängde in mig själv totalt...
Jag var hemma från jobbet osv strödagar, nån hel vecka... sen väl på jobbet kämpade jag för att dölja det, gick ifrån väldigt ofta osv osv... men sen en dag så kände jag att det håller inte att ha det såhär... så jag började med att berätta för en kollega. Men jag sa inte att jag mådde psykiskt dåligt utan jag bara sa de fysiska symtomen och att om jag ramlar ihop får ni ringa ambulans typ, för jag förstod ju själv att när man beskriver hur man känner så vet folk oftast hur en panikattack känns... ungefär bad dem hålla lite koll... och då automatiskt kom hon själv in på panikångest och det visade sig att hon och några till hade haft det också och det blev väldigt bra... så nu vet några på jobbet samt chefen... men det tog verkligen emot först... men jag tänkte som så att jag måste nog börja hjälpa mig själv lite här...
Bara en liten historia om hur jag gjorde... men tillbaks till ämnet... kan du tänka dig att ringa en taxi och be om en körning i närheten om du inte vill säga vart du ska? Skulle det funka? Om det är för långt att gå eller cykla?