• Bubbas

    Neg gravtest men hinnsäck på vul?

    Hej på er!
    Jag och min sambo var till läkaren igår för att påbörja utredning. Haft ett MA och två MF senaste halvåret.
    Läkaren började göra gyn som visade att livmodern och äggstockarna såg helt normala ut, däremot fanns där en hinnsäck som var 3.3 mm stor! Han frågade om jag kunde vara gravid nu! Nää det har jag svårt att tro sa jag eftersom mitt senaste MF bara var för 4 veckor sedan (hade dock kraftiga äl-flytningar för 2 veckor sen).
    Han ville göra ett gravtest på urin som visade neg men ville även göra ett blodprov som efter en timme också visade neg. Vid negativa resultat skulle fler provtagningar göras pga utredningen, som gjordes på lab, så träffade inte läkaren igen. Min undran är nu varför finns hinnsäcken kvar?? Om inte den följt med ut vid MF'et borde jag väl fortsatt blöda men det har jag inte? Hjälp!

  • Svar på tråden Neg gravtest men hinnsäck på vul?
  • Smulan24

    Det låter inte roligt alls.. Jag har själv gjort ett grav test för två dagar sedan när min mens uteblev och det visade negativt och har ej fått min mens än... Men har massa grav symtom

Svar på tråden Neg gravtest men hinnsäck på vul?