• spöke

Tre saker (lek)

Tänkte vi kunde liva upp en gammal lek igen...
    www.familjeliv.se/Forum-27-260/m12842909.html

Så här går det till:

Frågan som ställs ska kunna besvaras med tre saker. Till exempel:

Tre städer du vill besöka?
    - New York
    - Tokyo
    - Berlin

Tre saker som irriterar dig på bussen?
    - Folk som snackar högt i mobilen.
    - Smutsiga skor på sätet.
    - Folk som lyssnar på hög musik i dåliga, läckande hörlurar.

osv.

Glöm inte att ställa en ny fråga när du lämnar svar.

Solig Solig Solig

• Svar på tråden Tre saker (lek)
  • Ikka

Lappland - resa runt i det landskapet. (varit en kort tur upp till Åsele)...

Gotland...

Luleå...

Tre saker du hoppas få gjort i denna långhelg?

• Pimpinellan

Rensa i trädgården
    Åka en "söndagstur" med bilen
    Sola-ännu mer

Tre grönsaker du helt enkelt inte äter p.g.a smaken?

• Ikka

Grön paprika (går an varm i en del rätter - men inte på mackan eller så som gul, orange eller röd)...

Selleri (funkar också i vissa saker, men inte en grönsak vi har så ofta här).....

Rosésallad (undviker den gärna, väldigt bitter - men funkar i blandningar om det är lite av den)....

Hahaha - äter med andra ord alla tre jag nämnde ovan, fast i begränsad skala....=P 

Tre saker du längtar efter just nu?

• Tamla

Sommaren! Tycker mycket om våren men älskar sommaren oreserverat.

Våra bästa kompisars bröllop i början av juni.

Dagens första cigg. När jag lämnar barnen på förskolan röker jag aldrig förrän detta är gjort.

Tre resmål, i Sverige eller utomlands, som du längtar tillbaka till.

• Pimpinellan

Israel
    Grand Canyon
    Slottsrunda på Österlen

Tre dagliga rutiner du bara gör för ditt eget nöje och välbefinnande?

• Archandra

Slösurfar på internet
    Läser
    Byter om till mjukiskläder efter jobbet

Tre saker som aldrig mer blir sig likt efter att man fått barn?

• Ikka

1. Toalettbesök. (Inte förrän de flyttar hemifrån eller om inte den andra föräldern är hemma och distraherar barnet/barnen. Om en inte går på toa när barnet/barnen sover eller inte är hemma. Aldrig innan har jag haft någon som står framför mig, tittar mig i ögonen, ler och samtidigt klappar mina bara lår mothårs när jag sitter på toaletten. Eller drar upp toadörren på vid gavel med utsikt rätt ut emot gatan...)

2. Kärleken. (Hur stor den är och hur mycket av den som finns, vad den får en att göra, känna och skydda, ens prioriteringar. Maken är min nummer ett på ett sätt, barnet nummer ett på annat sätt - olika former av kärlek, som jag före barn också kände och hade fast ändå inte på samma vis...)

3.Ta sig i väg på något, hemifrån. Vare sig det är en resa eller en tur till stan. (Tänk typ hockeytrunk för 1-2 övernattningar, då är det bara barnets grejer - iaf om vi pratar småbarn eller tonåringar. Tänk få på kläderna som behövs för att komma i väg, eller om det är årstid och väder - solkrämen som ska smetas in - alternativt kläderna som ska "tjatas på" om barnen är större. Eller om barnet i fråga är på det humöret att det springer runt och vill bli jagat i stället för att gå ut, eller ligger och vrålar på golvet för att det inte går tillräckligt fort eller för att barnet inte alls vill komma med.)

Tre saker som återkommer i dina mardrömmar?

• Pimpinellan

Glödbränder som inte går släcka
    Superkissnödig och antingen finns det ingen toa eller också är toan konstig-saknar ytterdörr eller så
    Demoner som jagar mig

Tre skådespelare du ogillar så mycket att du helt enkelt inte ser filmer de är med i?

• Ikka

Mikael Persbrandt undviker jag gärna....

Joel Kinnaman likadant...

Steven Seagal är ju ingen vidare skådis heller....

Tre saker du måste göra i dag?

Svar på tråden Tre saker (lek)