• spöke

Tre saker (lek)

Tänkte vi kunde liva upp en gammal lek igen...
    www.familjeliv.se/Forum-27-260/m12842909.html

Så här går det till:

Frågan som ställs ska kunna besvaras med tre saker. Till exempel:

Tre städer du vill besöka?
    - New York
    - Tokyo
    - Berlin

Tre saker som irriterar dig på bussen?
    - Folk som snackar högt i mobilen.
    - Smutsiga skor på sätet.
    - Folk som lyssnar på hög musik i dåliga, läckande hörlurar.

osv.

Glöm inte att ställa en ny fråga när du lämnar svar.

Solig Solig Solig

• Svar på tråden Tre saker (lek)
  • Ikka

När jag lärde mig simma! Jag var 4,5 år gammal och en riktig fisk redan då! Pappa såg att jag gjorde alla rätt och tyckte att jag kunde ta bort mina armkuddar och prova att hoppa i från bryggan, han skulle hoppa i strax efter. Panik hos mamma så klart! Men pappa hade rätt, jag flöt och simmade även utan armkuddarna! 

Också kopplat till bad, när jag var med farmor och farfar i deras husvagn, (vi åkte ihop med dem i bland i vår vagn, eller så lånade de mig och även min nästan jämngamla kusin i bland), och det var en riktigt blöt och kall sommar - jag tjatade förstås om att jag ville bada. Väl på stranden var det regn och 14-15 grader i luften. Pissväder. Jag fick lov att bada om jag ville. Det skulle jag så klart, även om jag nog egentligen inte var så sugen på det i det vädret - fast bada hade jag ju tjatat om. Så i vattnet, i sketvädret och jag tog mig ut en bra bit. Grunt. Farmor och farfar ropade efter en stund att vi skulle gå tillbaka till vagnen, började gå ovädersvågor på sjön och blåsa upp,  det ville inte jag som stannade kvar en bra bit ut i vattnet. Slutade med att farfar tvingades bada med, för att komma ut och hämta mig....

När jag slog ut mina två tänder. Inte trevligt, men lite roligt. Hur jag slog ut dem? Pappa och jag hoppade i han och mammas säng. Han hade ett påslakan som vingar, visslade och flaxade runt och lekte undulat  (vi hade en sån som husdjur då) och vi studsade runt. Tills jag for med överkäken rätt mot deras sänggavel och slog upp bägge framtänderna en bit i tandköttet så den ena av dem blev blå. Direkt in till tandläkaren - som antingen hette Gombert i efternamn eller så skojades det om att det var det han hette - som vikarierade för vanliga tandläkaren. Båda tänderna behövde dras. Han bedövade först fel, sedan när det gjorts rätt tog det honom tre försök för att hitta en tång som skulle dra ut tänderna. En stor jädra tång och spjärn med foten emot stolen jag satt i.....roligt i efterhand, inte just då....;) 

Tre saker du våndas för just nu?

• Pimpinellan

Ett provsvar imorron...
    En fest jag borde gå på, men inte vill direkt
    Min bästa väns mans begravning nästa vecka...

Tre hushållssysslor du fullkomligt avskyr?

Ikka: badar du lika gärna numer?  Tungan ute

• Archandra

Att diska
    Att rensa golvbrunnen
    Att plocka leksaker och skräp efter barnen

Tre saker som behövs för en trevlig fest?

• Ikka

Gäster/gemenskap. 
    God mat och dryck. 
    Musik.  

Tre saker på din önskelista?

@Pimpinellan: Du har en del tungt att bita i just nu, hoppas allt går så bra det kan gå. Och ja, jag älskar att bada ännu. Dock inte från april och framåt som jag gärna gjorde förr. 

• Archandra

Nya soffor
    Nytt vardagsrumsbord
    Ny TV

Står på inköpslistan också. Har bara inte hittat vad jag vill ha ännu.

Tre saker du vill förändra i ditt hem?

• Ikka

Renovera sovrummet jag och mannen har...
    Byta tak och bygga in balkongen...(görs i sommar-höst)....
    Byta fasad....(nästa sommars projekt troligen)...
    Några småsaker sådär.....;) =P 

Tre saker du ofta säger?

• Pimpinellan

Ture Avander- ett svärord sen långt tillbaks
    Jösses!
    Vill ni ha godis?-sagt till djuren  Skrattande

Tre bakverk du fullkomligt älskar?

• Ikka

Ananaspaj (får gå som bakverk) med vaniljvisp...

Hembakta kanel- eller vaniljbullar...

Kladdkaka....

Tre saker du planerat göra i kväll?

• Archandra

Rätta
    Natta barn
    Titta på TV

Om du hade haft en tidsmaskin, vilka tre tidsepoker och platser skulle du besöka?

Svar på tråden Tre saker (lek)