• Boxerbrutta

Modifast - biverkningar?

Hej. Jag och min kompis har bestämt oss för att använda modifast för att kickstarta vår viktminskning. Jag har tidigare gått på xtravaganza som fungerade skitbra för mig. Jag har inte gått upp sen dess men har heller knappt tappat något i vikt på Egen hand, verkar ha svårt för att gå ner i vikt trots att jag verkligen ansträngt mig. Till frågan.. Ni som gått på modifast,vad hade ni för biverkningar? Min kompis är på dag tre och jag började idag, både kissar sjukt mycket. Jag har exempelvis på 1,5 timme kissat tre gånger och är kissinödig igen.. Vi har inte ens druckit så mycket som man borde ha gjort och ändå är båda roligt kissinödiga? Har någon varit med om detta?

• Svar på tråden Modifast - biverkningar?
  • Boxerbrutta
    Boxerbrutta skrev 2013-04-10 19:11:29 följande:
    Hej. Jag och min kompis har bestämt oss för att använda modifast för att kickstarta vår viktminskning. Jag har tidigare gått på xtravaganza som fungerade skitbra för mig. Jag har inte gått upp sen dess men har heller knappt tappat något i vikt på Egen hand, verkar ha svårt för att gå ner i vikt trots att jag verkligen ansträngt mig. Till frågan.. Ni som gått på modifast,vad hade ni för biverkningar? Min kompis är på dag tre och jag började idag, både kissar sjukt mycket. Jag har exempelvis på 1,5 timme kissat tre gånger och är kissinödig igen.. Vi har inte ens druckit så mycket som man borde ha gjort och ändå är båda roligt kissinödiga? Har någon varit med om detta?

Boxerbrutta skrev 2013-04-10 19:11:29 följande:
    Hej. Jag och min kompis har bestämt oss för att använda modifast för att kickstarta vår viktminskning. Jag har tidigare gått på xtravaganza som fungerade skitbra för mig. Jag har inte gått upp sen dess men har heller knappt tappat något i vikt på Egen hand, verkar ha svårt för att gå ner i vikt trots att jag verkligen ansträngt mig. Till frågan.. Ni som gått på modifast,vad hade ni för biverkningar? Min kompis är på dag tre och jag började idag, både kissar sjukt mycket. Jag har exempelvis på 1,5 timme kissat tre gånger och är kissinödig igen.. Vi har inte ens druckit så mycket som man borde ha gjort och ändå är båda roligt kissinödiga? Har någon varit med om detta? (Jag är inte intresserad av att diskutera hurvida modifast är en bra metod att gå ner k vikt med och liknande:))

• Boxerbrutta
    Hannah76 skrev 2013-04-10 20:13:56 följande:
    Man får ju i sig en del vätska genom att dricka shakes?

Det är sant men jag har druckit tre soppor idag a 2 dl och druckit ca 1,5 liter utöver det. Såå mycket vätska är det ju inte :/
  • Hannah76
    Boxerbrutta skrev 2013-04-10 20:15:46 följande:

Det är sant men jag har druckit tre soppor idag a 2 dl och druckit ca 1,5 liter utöver det. Såå mycket vätska är det ju inte :/

Hur mycket dricker du i vanliga fall då?
  • Boxerbrutta
    Hannah76 skrev 2013-04-10 20:29:22 följande:
    Hur mycket dricker du i vanliga fall då?

Det är så himla olika.. Runt en liter kanske?
  • Serialdad

Jag är inne på dag 11.  ingen fast föda, 4 st påsar modifast om dagen.
    (Jag skall göra detta i 15 veckor)

Jag gör detta via Sahlgrenska Obesitasmottagning.

Den information jag fått angående vätska så är det VÄLDIGT viktigt att
    dricka minst 2,5 liter om dagen (pulverblandningen exkluderad).

Det är även viktigt att motionera  (minst 30 minuter promenad)

Om man inte aktiverar musklerna så tar kroppen först kalk från kroppen
    därefter muskler och sist fettet.
    - När kalken försvinner från kroppen ökar risken markant för olika typer av benbrott.

En annan sak som man måste vara noga med är att om man inte bajsat på 3 dagar
    gäller det att få igång det, jag blev rekommenderad  psyllium-frön (en matsked morgon kväll)
    om detta inte fungerar kontakta din läkare. 

• Signorina

Hur lång tid tar det innan den vansinniga hungern går över? Jag tänkte prova Modifast ett par veckor snart. Har testat att byta ut två mål per dag nån gång men blir sjukt hungrig och får känningar av lågt blodsocker.

Svar på tråden Modifast - biverkningar?