Hur byter ni blöja på era vildingar?
Min ettåring är fullständigt galen här hemma och kan inte vara still en sekund. Skötbordet togs bort vid 4 mån eller så efter att hon höll på att ramla ned från det. Jag började då byta på golvet men det blev ju lite jobbigt det med efter några mån när hon bara slet sig loss för att krypa därifrån. Då flyttade jag ut alla blöjor och våtservetter till vardagsrummet där en tv-bänk har fått fungera som skötplats. Det har fungerat bra att låta henne stå och luta sig mot det och titta på tv:n/hålla på med leksaker/slå sönder tv-boxen/rycka ut alla våtservetter från lådan fram tills nu när hon inte vill stå där heller. Jag hinner knappt sätta mig på golvet innan hon är på väg någon annanstans (hon kryper fortfarande). Det är jättejobbigt att byta bajsblöjor på det här sättet. Det slutar alltid med att jag får ta tag i henne hårt i ena benet medan hon skriker och försöker rycka sig loss för att torka. Men på dagis går det minsann bra att ligga snällt och stilla på skötbordet! Hur gör ni hos er?