• Anonym (chockad!)

Vänninan fick en vigselring för 100 000 kr!!!

Min vännina har fått en vigselring för 100 000 kr!!! Hur sjukt är inte det?? Har
    de inget annat att lägga pengarna på? Jag tycker att det är vulgärt. De tjänar inte så mycket heller, typisk medelklass. Hur vanligt är det egentligen att män lägger såhär mycket pengar? Osmakligt!

• Svar på tråden Vänninan fick en vigselring för 100 000 kr!!!
  • EnAnonumius
    Cogito ergo sum skrev 2013-04-13 12:28:39 följande:
    Så alligator väska är ok? Det äter man ju. Likaså vissa ormar och dylikt.
    Vad påstod jag det? Ingen stans du.  Det var bar de två första meningarna sedan att du vägra att se skillnad mellan "specifik" och "generellt"-formulering i text är inte andras problem.

Läs detta igen och lägg ned att tolka andra inlägg så som fan tolk bibeln och tolka det ur dit perspektiv perfekt "svart vitt". 

Om du vägra att se att detta stycke är generellt formulerat så får det stå för dig.

"Att slakta djur för enbart skinnet skull för att folk skall få fina pälsar,skor och väskor är bara befängt. Ser knappast något "(skryt)värde" i att bära päls, skor, väskor av djur man inte äter. "
    Bara nicket Anonym, då är det LITE mer ointressant att diskutera med dig. Anonym+tillfällig signatur, kan jag diskurea mera..
  • Anonym
    Anonym (racing green) skrev 2013-04-13 20:40:07 följande:
    Faktum är att det bara blir ännu roligare att köpa bling när folk stör sig så väldigt.

Alltid retar man nån. Solig
    Klockrent! När mannen och jag går ut har vi ofta på oss smycken och klockor för 250 000 kr eller mer. Tänk om dom vi mötte skulle veta det. Cool  Och det är bara en helt vanlig kväll när vi ska ner på ICA eller på bio. På bröllop och fest... oj, oj, oj, det är bäst att jag är tyst nu... Tyst
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-04-14 16:35:16 följande:
    Klockrent! När mannen och jag går ut har vi ofta på oss smycken och klockor för 250 000 kr eller mer. Tänk om dom vi mötte skulle veta det. Cool  Och det är bara en helt vanlig kväll när vi ska ner på ICA eller på bio. På bröllop och fest... oj, oj, oj, det är bäst att jag är tyst nu... Tyst

Fast anonym "racing green" utgår från att man retar sig på smyckena. Det gör inte jag. Jag förstår bara inte vitsen med det. Ser de alltför "blingiga" ut tycker jag de är vulgära (vare sig de är äkta eller bijouterier) men det innebär ju inte att det "retar" mig att någon annan väljer att ha det på sig.
    Så länge det inte går ut över min familjeekonomi skall kanske sägas. När mitt ex som jobbade som lågbetald i vården köpte sig en dyrare Ebelklocka samtidigt som jag, mariginellt bättre betald, betalt den tyngre parten av dyrare trekkingresa och vi hade behövt ändamålsenliga möbler i vår gamla etta var jag inte jätteglad (han går gärna i jeans och t-shirt men på accessoirfronten  har han en stor svaghet för "kvalitet"-jag kopplade det till ett behov att hävda sig efter en materiellt sett mycket torftig uppväxt).
  • Cogito ergo sum
    EnAnonumius skrev 2013-04-14 16:30:03 följande:
    Vad påstod jag det? Ingen stans du.  Det var bar de två första meningarna sedan att du vägra att se skillnad mellan "specifik" och "generellt"-formulering i text är inte andras problem.

Läs detta igen och lägg ned att tolka andra inlägg så som fan tolk bibeln och tolka det ur dit perspektiv perfekt "svart vitt". 

Om du vägra att se att detta stycke är generellt formulerat så får det stå för dig.

"Att slakta djur för enbart skinnet skull för att folk skall få fina pälsar,skor och väskor är bara befängt. Ser knappast något "(skryt)värde" i att bära päls, skor, väskor av djur man inte äter. "
    Men igen..om man äter det är det ok? Inte så svårt att svara på utan att ge en lång utläggning.
  • Persona
    Cogito ergo sum skrev 2013-04-14 19:16:06 följande:
    Men igen..om man äter det är det ok? Inte så svårt att svara på utan att ge en lång utläggning.

Den här sidodebatten förstår jag faktiskt inget av. En person berättar en söt historia om en fattig farmor som sparade till en krokodilväska för 50år sedan och någon blir tokupprörd eftersom man inte kan vara stolt över någon som köpt en väska gjord av ett djur man inte äter??
  • Cogito ergo sum
    Persona skrev 2013-04-14 19:26:01 följande:

Den här sidodebatten förstår jag faktiskt inget av. En person berättar en söt historia om en fattig farmor som sparade till en krokodilväska för 50år sedan och någon blir tokupprörd eftersom man inte kan vara stolt över någon som köpt en väska gjord av ett djur man inte äter??
    Nä jag undrade det med..så min fråga var bara om man äter det är det ok? Fick inget direkt svar utan mer i mitt tycke svammel.  Jag undrar hur mycket folk egentligen vet om sina produkter i affärer och hur mycket som faktiskt kommer från djur. 
  • McAnus
    Anonym (chockad!) skrev 2013-04-13 01:14:00 följande:
    Troll?? Nej, men genuint oroad över hur konsumtion har tagit över många människors liv.

På vilket sätt har det tagit över din vänninas liv?
  • Anonym

Det som är osmakligt tycker jag är att lägga 100 000kr på en ring när det finns folk som inte har råd att köpa mat.

• McAnus
    Anonym skrev 2013-04-15 06:41:54 följande:
    Det som är osmakligt tycker jag är att lägga 100 000kr på en ring när det finns folk som inte har råd att köpa mat.
    Men då kan man inte lägga 20 kronor på en ring heller
  • Anonym (Ja med)
    McAnus skrev 2013-04-15 14:17:25 följande:
    Men då kan man inte lägga 20 kronor på en ring heller

Bra sagt
Svar på tråden Vänninan fick en vigselring för 100 000 kr!!!