Inlägg från: Vackrabarn |Visa alla inlägg
  • Vackrabarn

Moderkakan i framvägg

Jag har moderkakan i framvägg o hört att det kan ta tid innan man känner de rejäla sparkarna.

i v.15-16 kunde jag ändå känna av sparkarna o barnets rörelser. Men det sägs ju även att omföderskor lärt sig skillnad på vad som är tarmbubbel o bebisrörelser.

sedan v.20 har jag kunnat se rörelser ovanpå magen, dock har mina anhöriga inte kunnat urskilja dem förrän nu de senaste 2 veckorna...

BF 1/8-2013 enligt Familjeliv. Prematurmorsa, räknar med barn i maj-juni2013
  • Vackrabarn
    Morran78 skrev 2013-05-05 21:01:31 följande:
    Jag väntar mitt fjärde barn. Sist för tre år sedan hade jag moderkakan i bakvägg och denna gång i framvägg och det är STOR skillnad, jättestor!! Förra gången hade jag rejäla sparkar varje dag långt innan rul. Denna gång, ingenting och är nu i v 17. Jag föredrog bakvägg! Nu är jag orolig varje gång bm ska lyssna att det verkligen finns nått där.
    Väntar mitt 5barn..

Det är väl lite skönare att ha den i framvägg då man vet att det kan ta ett tag innan man känner sparkarna? Om vi vänder på steken och säger att om man har den i bakvägg o känner sparkarna hela tiden o så blir det lugnt en dag... Då kan man ju bli rätt så orolig oxå..

Jag kände trotts framvägg ganska kraftiga sparkar i v.20..nu är jag i v.28 o ibland känns det som om barnet ska sparka sig ut :D hehe 
    BF 1/8-2013 enligt Familjeliv. Prematurmorsa, räknar med barn i maj-juni2013
Svar på tråden Moderkakan i framvägg