Inlägg från: Mollytjejen |Visa alla inlägg
  • Mollytjejen

Moderkakan i framvägg

Jag är nu i vecka 19 (18+4).. För en vecka sen fick jag åka in till gyn akuten eftersom jag fick så himla ont i magen efter en jobbig dag på jobbet. (jag o en till fick bära upp en rullstol med en ganska så stor man i, 4 trappor!). Då kollades allting med ultraljud och BM sa att jag hade moderkakan i framvägg.. (Allt såg bra ut med bebisen, smärtan var nog en muskelsträckning i buken).

Men, nu till min fråga. Om man har moderkakan i framvägg, kommer man inte att känna rörelser, sparkar från bebisen???? Kanske en idiotisk fråga, men med dottern hade jag moderkakan i bakvägg, så jag kunde känna henne tydligt redan i typ vecka 18. Nu är jag i vecka 19 och känner ingenting trots att bebisen är jätteaktiv enl ultraljudet. Snurrade runt, höll på för fullt.. :=) 

• Svar på tråden Moderkakan i framvägg
  • Mollytjejen

Tack för alla svaren :=)

Det kanske var en idiotisk fråga, men man är såååå himla sugen på att känna riktiga sparkar nu så man längtar sönder sig.. Hoppas att jag kan känna nånting om ett par tre veckor :=) 

• Mollytjejen

Nu är jag i vecka 22 (vecka 23 imorgon) och sen cirka 2 veckor tillbaka så känner jag av buffar o sparkar ganska så tydligt.. Kullerbyttor känns också ganska så rejält.. Som om magen vänds ut o in :=) Sparkarna känns oftast på magens vänstra sida (moderkakan är nog mer åt höger) och uppåt naveln. Underbart, i alla fall Skrattande

Svar på tråden Moderkakan i framvägg