Gör min moder rätt?
Hejsan,
Jag har en jobbig sak att dela med mig av som jag hoppas jag kan få lite synpunkter/åsikter om.
Det är så himla mycket att förklarar för det har pågått så länge men jag ska göra mitt bästa & ursäkta eventuella stavfel mm.
Nu är det såhär att jag är en kille på 20 år, för tillfället arbetslös och bor hemma med min mor & min lillasyster.
Jag har en flickvän som jag har varit förlovad med i lite mer än två år(tillsammans i 3år).
Det som nu är problemet är att min mor inte kan acceptera min flickvän, notera att flickvännen har aldrig gjort/sagt något illa till min mor utan det är bara ren kallhet från mors håll.
Det stora problemet är att flickvännen inte får vara hos mig/hälsa på, en gång i veckan drygt får hon komma och sova sedan så är det tvärstopp. När vi väl är hela familjen+tjejen så är väl mor rätt så trevlig, men då man väl frågar om flickvännen får komma förbi så är det tvärstopp utan som helst anledning.
Ifrågasätter jag hennes beslut så blir jag straffad med eventuellt körförbud=jag får inte fara dit heller.
Jag ska inte bara skylla och skylla eftersom jag vill ha en ärlig åsikt eftersom jag är så trött på detta beteende.
Vi har faktiskt förut spenderat en hel del hos oss, alltså umgåtts mest här och det har nog mor tyckt varit riktigt tungt, eftersom hennes argument är att flickvännen använder t.ex våra handdukar/duschkräm/toapapper/smör/sylt, ja you name it. Allt som mor har köpt får nästan inte flickvännen röra eftersom det är en kostnad.
Notera nu att jag får äta hur mycket jag vill hos svärmor, låna deras bil.. ja det är som att vara hemma.
Varför vi nu spenderar mest tid hemma hos mig är för att det finns mer att göra här, eftersom att svärmor bor oerhört litet, finns ingen dator & bara en tjock-tv med VHS, så det är ju ganska självklart vart vi ska vara, eller hur?
Sen så finns det en bidragande faktor som gör så att vi hellre är hos mig, svärmor är väldigt otrevlig i sättet mot min flickvän. Nästan varje dag så blir hon psykiskt "misshandlad?" mm. Jag behöver nog inte gå in så djupgående utan ni förstår nog hur jag menar.
Detta gör också så att flickvännen vill komma hit ibland då & då men även fast jag förklarar att flickvännen är jätteledsen så får hon inte komma till oss för mor "känner inte för det". (Än en gång utan att ge anledning).
Vad tycker ni om detta? jag har vänner som aldrig har upplevt detta & tycker det är ganska sjukt. Men jag vill även höra vad ni har att säga, är detta normalt eller vad säger ni..? hur ska jag kunna gå tillväga för att fixa den här soppan. Tro mig, jag har pratat med henne ett flertal gånger & offrat mig att göra sysslor/betalat för att få umgås med min flickvän men inte så låga/sjuka grejor fungerar.
Notera att hon säger att hon absolut inte har någonting emot Flickvännen.
Jag kan även bifoga en bild från ett sms jag skickade idag, då jag har legat sjuk hela veckan så frågade jag mor om flickvännen fick komma ikväll någongång och stanna till på söndag.
Tack så hemskt mycket på förhand för ni har orkat läsa igenom min text, det är väldigt mycket och kanske en aning osammanhängande.