• Tow2Mater

Gör min moder rätt?

Hitta jobb, eller plugga och flytta. Du ar 20 nu och kan inte bete dig som 16 längre, med dessa "dejta" här eller där. Det är dags du står på egna ben. Vet det är svårt att hitta jobb, men jag kan se din mors sida - hon har ju nog med att forsorja sin nu vuxne son i tillagg till sitt andra minderåriga barn, klart hon inte vill ha en till (flickvännnen) konstant i sitt hus. Kanske hon inte ser en ände på det (?) och det är därfor hon är så restriktiv? Får du in några pengar och betalar du for dig hemma?

• Tow2Mater
    ollev skrev 2013-04-12 14:42:16 följande:
    Tro mig, jag har pratat med henne ett flertal gånger & offrat mig att göra sysslor/betalat för att få umgås med min flickvän men inte så låga/sjuka grejor fungerar.
    Vad betyder "offrat mig att göra sysslor"? Du gor väl din del, iallafall typ hälften, av alla hushållsysslor hemma? Eftersom du är arbetslos borde du enligt min mening gora mer än hälften bara for att du bor där.
  • Tow2Mater
    ollev skrev 2013-04-12 15:15:57 följande:
    Som jag skrev tidigare så betalar jag 4000kr utan min 11.000krs lön till hyra.
    En kille 20 år beräknas till 2 100 kronor per månad i matkostnad (www.kungsbacka.se/sitetemplates/KBInformationPage____86774.aspx) och enligt Institutet för Privatekonomi utgangsforslag ska en arbetande ungdom betala 3900 kr for rum/mat/hyien (deras matkostnad aningen lagre beraknad an ovan). Sa sett till det betalar du for dig, inte for en extra "inneboende" flickvan. Sen kan man ju diskutera om det ar tillrackligt baserat pa en 11000 kr lon (A-kassa?), och vilka andra utgifter bade du och din mamma har. Sen att du erbjudit dig att betala mer for flickvannen, det ar ju bra.

Kanske det ar dags din mamam hittar billigare boende ocksa.
Svar på tråden Gör min moder rätt?