Inlägg från: ungmamma94 |Visa alla inlägg
  • ungmamma94

Gör min moder rätt?

Hade tyvärr också en sån mamma som var emot min kille när jag bodde hemma. Tyvärr så gick det så långt att jag flyttade hem till min mormor och morfar. Våran relation som mor och dotter blev genast bättre.

Blev sedan gravid och jag och pojkvännen skaffade oss egen lägenhet och nu 1½ år senare så är jag och mamma mer som bästa vänner och våran relation kan inte bli mycket bättre. 

Tyvärr är det enda rådet jag har är att inte ge upp i jobbsökandet.  Om du nu letar jobb eller bara bor hemma på mammas bekostnad ? Gör du det så förstår jag henne och det kanske är det hon försöker få dig att förstå att det är dags att tjäna egna pengar. Ge inte upp. Skaffa er sedan eget. Hur gammal flickvännen nu är?

• ungmamma94
    ollev skrev 2013-04-12 14:53:55 följande:
    Glömde skriva, att jag har betalat en hyra på 4000kr då jag har fått ut 11.000kr drygt.

4000 tycker jag låter väldigt dyrt för att bo hemma när du kan få en lägenhet för samma pengar i månanden. Om du ni inte bor i storstaden.
  • ungmamma94
    ungmamma94 skrev 2013-04-12 14:55:57 följande:

4000 tycker jag låter väldigt dyrt för att bo hemma när du kan få en lägenhet för samma pengar i månanden. Om du ni inte bor i storstaden.

Låter mest som hon är elak bara för att hon kan för du bor i hennes hem och hon som bestämmer.
  • ungmamma94
    ollev skrev 2013-04-12 15:35:44 följande:
    Det ligger sååå mycket annat runt just det förslaget, så det har aldrig varit riktigt lämpligt p.ga har en lillasyster som skulle komma i kläm mm.

Jag önskar bara att få lite svar/åsikter som jag kanske kan visa för henne så hon börjar förstå att det inte riktigt är okej det hon sysslar med.

Detta är en sak jag aldrig prövat, gå ut om det. 

Men det är ju inte rätt heller att du bo där bara för att hon inte har råd att betala hyran. Du tänker på din lillasyster men vadå om du nu hade varit så ung så du fortfarande gått i skolan vad hade hon då gjort? Det kanske är dags tänka efter när hon inte har råd. Dags att skaffa nåt billigare kanske? Annars kanske hon använder det mot dig när du väl står där och vill flytta. Kanske hon som behöver lite krav på sig och du som måste sätta dom. Tänkt på de? Du kan ju inte bo hemma hela livet.
Svar på tråden Gör min moder rätt?