• qwzy

Gör min moder rätt?

Kanske kan fråga om det skulle göra någon skillnad om flickvännen tar med saker hemifrån/köper nytt som enligt din mamma kostar. Det låter ju som att du gör henne en tjänst genom att bo kvar hemma och då kan hon ju försöka behandla dig som en inneboende vuxen individ istället för en fortfarande hemmaboende arbetslös ungdom. Men då förutsätter jag att du tar ditt ansvar hemma med städning osv. 

• qwzy
    ollev skrev 2013-04-12 15:30:13 följande:
    Det håller jag med om, jag har sagt att jag gör vadsomhelst. Vadsomhelst för att hon ska få vara hos oss. Men det spelar ingen roll vad jag säger, drar jag upp det blir jag straffad.
    Om du säger till henne att du måste kunna känna dig som en ung vuxen och att om hon inte tillåter det så är du tvungen att flytta, tror du det skulle hjälpa? 
  • qwzy
    ollev skrev 2013-04-12 15:35:44 följande:
    Det ligger sååå mycket annat runt just det förslaget, så det har aldrig varit riktigt lämpligt p.ga har en lillasyster som skulle komma i kläm mm.

Jag önskar bara att få lite svar/åsikter som jag kanske kan visa för henne så hon börjar förstå att det inte riktigt är okej det hon sysslar med.

Detta är en sak jag aldrig prövat, gå ut om det. 
    Okej, ja det kan jag förstå. 
    Om jag var du skulle jag skita i diverse straff hon ger dig. Även om du bor hemma så tycker jag att hon inte har någon rätt att behandla dig så.  :/ 

Om du gör henne en tjänst ekonomiskt sett genom att bo där så måste hon kunna acceptera att du är vuxen. 
Svar på tråden Gör min moder rätt?