Sjukt trött på allt omkring mig (livet i sig)
Vet inte om jag la detta inlägget i rätt ämne eller ej. Men kände att det hade något med psykologi att göra. Iallafall till saken.
Är sjukt trött på allt runtomkring mig, livet i helhet. Orkar inte göra någonting, orkar inte bli vald sist när det gäller allting. Jag känner mig totalt utstött och från omvärlden och känner mig som en total looser. Vet knappt äns vad jag snackar om. Jag antar att det jag försöker att säga är att jag är trött på livet och allt som händer, allting går emot mig. Jag vet att jag lider utav depression och går hos psykolog åtminstonde 1 gång i veckan, men känns som att det inte hjälper värst mycket. Har även medicinerat en del innan, då gick jag på sertralin 100, nu ville min psykolog att jag skulle testa utan i ett par månader och nu harj ag vart fri i snart 4-5 veckor. Jag har inte direkt märkt någon skillnad men än till i början när jag slutade, då vart det upp o ner som en berg o dalbana, nu är det väl någorlunda stabilt. Men jag känner fortfarande att livet är meninglöst och känner inte direkt för att börja med tabletter igen. Vet inte äns vart jag vill komma med denna text, antar att jag bara vill ha "bekräftelse", att någon kan relatera och ge mig stöd i det hela. Lite kort fakta om mig, jag är inte social för fem öre, sitter mycket framför datorn och spelar spel(föredrar det faktiskt om jag ska vara ärlig), vill inte vara social, vill inte träna, alltså....allt känns hopplöst. Är arbetslös, går på bidrag från försäkringskassan och den är slut om typ ett halvår, sen får jag inga pengar mer. Har både arbetsförmedlingen och farsan som tjatar på mig om att hitta jobb osv, men känner att jag inte vill jobba med vad som helst, även om jag vet att man måste börja någonstans så känns det skit ändå, hade praktik på krönleins bryggeri ett tag och höll på att få ett psykbrott eller vad man kallar det. Känns som om att man inte tas på allvar med sin depression. Normalt sätt är jag väldigt social(trots min socialfobi och ångest). Tappade flötet helt, kommer inte riktigt ihåg vad jag har skrivit äns. Hoppas det finns någon själ där ute som ens orkar läsa hela texten och kan relatera.
Ha det bra