Anonym (?) skrev 2013-04-13 08:17:48 följande:
Få ensam vårdnad kan va jäkla svårt, hur mycket av detta kan du verkligen bevisa? Vad missbrukar han o hur kommer det sej atr han inte vill sluta? Kommer inte få medicinsk hjälp vid ev adhd diagnos om han inte är ren
Ja det är ju det där med bevisningen som är svårt. Observationer av mig och barnen är väl enda bevisen jag har egentligen.
Missbrukar främst alkohol. Men tar gärna allt möjligt..oxycontin, stesolid, lyrica, concerta, stilnoct osv. Har blivit tagen av polisen för amfetamininnehav och hade även det i blodet.
Han tror att han kan sluta själv. "Jag ska hålla upp i ett år". Problemet är bara att han ska på fest redan ikväll(?!?)
Ang utredningen säger han att han inte kan genomgå en behandling under tiden eftersom dom inte gör utredningen då. Utan påstår att han kommer hålla sig ren under utredningen. Vet inte ens om den blir av...Han är professionell skitsnackare.
Jag har ju all rätt att behålla barnen till jag får bevis på nykterhet. Men det kan ju ta väldigt lång tid..och under den tiden lär jag ju ha hans medgivande i massa saker som rör barnen