• QnA

Lite klädtips önskas

Tänkte beställa lite nya kläder till sommaren men behöver smakråd. Jag vill ha en kjol (eller flera) att ha på mig till vardags, både jobb och fritid. Vi har en väldigt ledig stil på jobbet, men lite proprare än på badstranden får det gärna vara.

Jag har ganska breda höfter och lår och en ganska tydlig midja. Kjolen bör vara ungefär knälång och ganska lättskött. 

Existerar ett sådant plagg? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 13:33
    En annan fråga: Jag har bleka ben, och det tar lång tid för dem att få någon färg alls. Vilka färger är bra till blek hud, och vilka ska man undvika?

• Svar på tråden Lite klädtips önskas
  • Dotse

Kan du lägga upp en bild på dig? Svårt att ge stiltips till någon man inte sett. :)

• QnA

Nu kommer bilder på mig:

Inte bästa bilderna, men figuren syns i alla fall någorlunda.

• QnA

En annan fråga: Jag har bleka ben, och det tar lång tid för dem att få någon färg alls. Vilka färger är bra till blek hud, och vilka ska man undvika?

• Duckan

Med den figuren kan du köpa vilken kjol du vill ts!
    Bleka ben kan du bota med BUS eller en färgad kräm som tvättas bort i duschen.

• QnA
    Duckan skrev 2013-04-15 13:47:11 följande:
    Med den figuren kan du köpa vilken kjol du vill ts!
    Bleka ben kan du bota med BUS eller en färgad kräm som tvättas bort i duschen.
    Där ser man, och jag som fått för mig att jag ser tjock ut i kjol. Då ska jag nog våga mig på att köpa en i alla fall och se hur det känns.

Tyvärr har jag väldigt känslig hy och klarar inte krämer och sådant så bra, så jag får nog stå ut med blekheten tills solen gjort det lite bättre. Men tack ändå för tipset!
  • Duckan

Du ska inte vara rädd för att visa de bleka benen, det har vi ju allihopa innan semstern tagit ut sin rätt .
    Mina höfter är bra mycket bredare och jag föredrar kjol framför byxa. Jobbar på att det ska bli tvärtom, men det går lite trögt just nu.

• Dotse

TS, du har ju värsta timglasfiguren! Ursnygg! Jag har också timglasfigur och satsar oftast på tajta kjolar som är högre i midjan, de blir väldigt smickrande på en sådan figur. 

Exempelvis dessa:

www.zalando.se/pier-one-pennkjol-roett-pi921b001-303.html

www.zalando.se/karen-millen-pennkjol-svart-km521b003-909.html

www.zalando.se/zalando-collection-pennkjol-roett-za521b00w-303.html

Var inte rädd för pennkjolar även om de är ganska propra. Du kan "dressa ner" den lite med en enklare top/blus och mer vardagliga accessoarer. Sen när du vill dressa upp dig så väljer du högre klackar, en finare blus och andra accessoarer. :)
  • Duckan

Dotse, exakt min tanke när jag tipsade om pennkjol! Dressa upp med blus och klackar, dressa ner med enklare topp och ballerina.

• Dotse

Ytterligare tips: Köp aldrig bredrandiga kjolar, vi med lite mer höfter ska akta oss för sådana. Och bry dig inte om de bleka benen, i princip alla svenskar har kritvita ben nu! 

Svar på tråden Lite klädtips önskas