Inlägg från: Dotse |Visa alla inlägg
  • Dotse

Lite klädtips önskas

Kan du lägga upp en bild på dig? Svårt att ge stiltips till någon man inte sett. :)

• Dotse

TS, du har ju värsta timglasfiguren! Ursnygg! Jag har också timglasfigur och satsar oftast på tajta kjolar som är högre i midjan, de blir väldigt smickrande på en sådan figur. 

Exempelvis dessa:

www.zalando.se/pier-one-pennkjol-roett-pi921b001-303.html

www.zalando.se/karen-millen-pennkjol-svart-km521b003-909.html

www.zalando.se/zalando-collection-pennkjol-roett-za521b00w-303.html

Var inte rädd för pennkjolar även om de är ganska propra. Du kan "dressa ner" den lite med en enklare top/blus och mer vardagliga accessoarer. Sen när du vill dressa upp dig så väljer du högre klackar, en finare blus och andra accessoarer. :)
  • Dotse

Ytterligare tips: Köp aldrig bredrandiga kjolar, vi med lite mer höfter ska akta oss för sådana. Och bry dig inte om de bleka benen, i princip alla svenskar har kritvita ben nu! 

• Dotse
    QnA skrev 2013-04-15 20:15:03 följande:
    Men tack, vad snälla ni är! Jag har alltid varit missnöjd med min rumpa och mina lår. De är inte så fasta som jag skulle önska, och inte särskilt släta heller. Det gjorde ju inte saken bättre att jag fick en massa bristningar under graviditeten heller. Men jag kanske har förstorat dem lite i mitt huvud, kanske är det inte riktigt så illa som jag tror.

Pennkjolarna ser riktigt fina ut, jag gillar det. Det blir nog en sådan i garderoben framöver. Jag funderar också på en lite ledigare mer somrig kjol, och har hittat dessa:

www.ellos.se/ellos-collection/kjol/372379

www.ellos.se/ellos-fresh-spirit/kjol/372164

Vilken passar bäst tror ni? 
    Satsa på knälånga eller vadlånga kjolar om det känns bättre för dig att dölja låren. Hur gammal är du TS? Jag skulle inte sätta elloskjolarna på någon under 50 år typ. 
  • Dotse
    QnA skrev 2013-04-15 21:33:21 följande:
    Haha, ojdå. Jag har inte så värst mycket sinne för mode och stil

Jag är runt 30, och klär mig hellre åt det mer mogna hållet än åt det flickiga. Men för tantig vill jag inte vara förstås.
    :) (Hoppas du inte tog illa upp för att jag dissade ellos-kjolarna.) 

Vad tror du om dessa?

www.zalando.se/kiomi-a-linjekjol-svart-k4421b003-802.html

www.zalando.se/sisley-veckad-kjol-orange-7si21b00g-305.html

www.hm.com/se/product/10508

• Dotse
    QnA skrev 2013-04-15 21:47:46 följande:
    Jag tog inte alls illa upp

Första gillar jag modellen, men prickar är inget för mig. Andra gillade jag inte alls. Tredje var fin, men jag tror att den är för ljus för mig. Den skulle bara bli dassig och ful med en gång. 
    I hear ya. :) Den du gillade modellen på finns även i en fin enfärgad blå variant.

Hittade denna nu också..

nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/kjolar/club-l-714/hi-low-skirt-714456-286/

• Dotse
    QnA skrev 2013-04-20 13:15:07 följande:
    Jag har en till fråga till er om ni orkar: Jag ska på 30-årsfest i maj och jag behöver en klänning. Vad skulle ni satsa på då?
    Vilken typ av människor är det? Finare fest eller mer "Svensson"?
  • Dotse

Och var är det? Lokal? Ute? Kvällstid?

• Dotse
    QnA skrev 2013-04-20 17:24:31 följande:
    Lokal på kvällen, det kommer vara en stor fest med människor från alla tänkbara olika håll. Det finns ett klädtema för den som vill men det är inget måste. Jag känner inte att jag kan klä mig enligt temat så vanliga finkläder får duga.
    Ok. Vad är temat då? Det går ju kanske att ha vanliga kläder men spela lite på temat i alla fall. :)
  • Dotse
    QnA skrev 2013-04-20 18:10:55 följande:
    Vill inte skriva ut det här, är rädd att någon ska känna igen festen och därmed mig.
    PM:a mig om du vill. :) Annars så tänker jag att det är bäst att satsa på något klassiskt när man är osäker. Dels för att det alltid funkar, och dels för att klassiskt överlever längre än trender och kan därmed användas senare vid fler tillfällen. 

Denna äger jag själv i mörkblått, och jag tycker den funkar både till vardags (med lägre klackar på skor och enklare accessoarer) och till fest (med ett par högre klackar, en fin clutch och smycken). www.zalando.se/pier-one-jerseyklaenning-blatt-pi921c003-503.html

Den finns även utan ärm: www.zalando.se/pier-one-jerseyklaenning-blatt-pi921c00k-503.html

Vad tror du om någon av dem?

• Dotse
    QnA skrev 2013-04-20 19:09:49 följande:
    PM skickat!

Det var fina klänningar. Tror du de passar min figur? 
    Så ditt PM. Men Oj! säger jag bara haha. Svårt tema om man inte ska se väldigt utklädd ut (?). Men jag ska klura lite. :) 

Kul att du gillar klänningarna! Tror de skulle passa dig bra, du har liknande figur som mig och på mig sitter den med ärm väldigt bra. 
Svar på tråden Lite klädtips önskas