• QnA

Lite klädtips önskas

Tänkte beställa lite nya kläder till sommaren men behöver smakråd. Jag vill ha en kjol (eller flera) att ha på mig till vardags, både jobb och fritid. Vi har en väldigt ledig stil på jobbet, men lite proprare än på badstranden får det gärna vara.

Jag har ganska breda höfter och lår och en ganska tydlig midja. Kjolen bör vara ungefär knälång och ganska lättskött. 

Existerar ett sådant plagg? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 13:33
    En annan fråga: Jag har bleka ben, och det tar lång tid för dem att få någon färg alls. Vilka färger är bra till blek hud, och vilka ska man undvika?

• Svar på tråden Lite klädtips önskas
  • QnA

Nu kommer bilder på mig:

Inte bästa bilderna, men figuren syns i alla fall någorlunda.

• QnA

En annan fråga: Jag har bleka ben, och det tar lång tid för dem att få någon färg alls. Vilka färger är bra till blek hud, och vilka ska man undvika?

• QnA
    Duckan skrev 2013-04-15 13:47:11 följande:
    Med den figuren kan du köpa vilken kjol du vill ts!
    Bleka ben kan du bota med BUS eller en färgad kräm som tvättas bort i duschen.
    Där ser man, och jag som fått för mig att jag ser tjock ut i kjol. Då ska jag nog våga mig på att köpa en i alla fall och se hur det känns.

Tyvärr har jag väldigt känslig hy och klarar inte krämer och sådant så bra, så jag får nog stå ut med blekheten tills solen gjort det lite bättre. Men tack ändå för tipset!
  • QnA

Men tack, vad snälla ni är! Jag har alltid varit missnöjd med min rumpa och mina lår. De är inte så fasta som jag skulle önska, och inte särskilt släta heller. Det gjorde ju inte saken bättre att jag fick en massa bristningar under graviditeten heller. Men jag kanske har förstorat dem lite i mitt huvud, kanske är det inte riktigt så illa som jag tror.

Pennkjolarna ser riktigt fina ut, jag gillar det. Det blir nog en sådan i garderoben framöver. Jag funderar också på en lite ledigare mer somrig kjol, och har hittat dessa:

Ellos Collection Khakigrön Kjol 
    http://www.ellos.se/ellos-collection/kjol/372379

Ellos Fresh Spirit Mörkblå/vit Kjol 

http://www.ellos.se/ellos-fresh-spirit/kjol/372164

Vilken passar bäst tror ni? 

• QnA
    Dotse skrev 2013-04-15 20:29:48 följande:
    Satsa på knälånga eller vadlånga kjolar om det känns bättre för dig att dölja låren. Hur gammal är du TS? Jag skulle inte sätta elloskjolarna på någon under 50 år typ. 
    Haha, ojdå. Jag har inte så värst mycket sinne för mode och stil

Jag är runt 30, och klär mig hellre åt det mer mogna hållet än åt det flickiga. Men för tantig vill jag inte vara förstås.
  • QnA
    Dotse skrev 2013-04-15 21:44:34 följande:
    :) (Hoppas du inte tog illa upp för att jag dissade ellos-kjolarna.) 

Vad tror du om dessa?

www.zalando.se/kiomi-a-linjekjol-svart-k4421b...
    www.zalando.se/sisley-veckad-kjol-orange-7si2...
    www.hm.com/se/product/10508?article=10508-C

Jag tog inte alls illa upp

Första gillar jag modellen, men prickar är inget för mig. Andra gillade jag inte alls. Tredje var fin, men jag tror att den är för ljus för mig. Den skulle bara bli dassig och ful med en gång. 
  • QnA

Haha, jag skulle aldrig gå med på att vara med i TV. Jag skulle behöva Trinny & Susannah fast utan TV, och det misstänker jag kostar mer än jag vill lägga.

• QnA

Jag har en till fråga till er om ni orkar: Jag ska på 30-årsfest i maj och jag behöver en klänning. Vad skulle ni satsa på då?

• QnA

Lokal på kvällen, det kommer vara en stor fest med människor från alla tänkbara olika håll. Det finns ett klädtema för den som vill men det är inget måste. Jag känner inte att jag kan klä mig enligt temat så vanliga finkläder får duga.

• QnA
    Dotse skrev 2013-04-20 17:35:08 följande:
    Ok. Vad är temat då? Det går ju kanske att ha vanliga kläder men spela lite på temat i alla fall. :)
    Vill inte skriva ut det här, är rädd att någon ska känna igen festen och därmed mig.
  • QnA
    Dotse skrev 2013-04-20 18:19:38 följande:
    PM:a mig om du vill. :) Annars så tänker jag att det är bäst att satsa på något klassiskt när man är osäker. Dels för att det alltid funkar, och dels för att klassiskt överlever längre än trender och kan därmed användas senare vid fler tillfällen. 

Denna äger jag själv i mörkblått, och jag tycker den funkar både till vardags (med lägre klackar på skor och enklare accessoarer) och till fest (med ett par högre klackar, en fin clutch och smycken). www.zalando.se/pier-one-jerseyklaenning-blatt...

Den finns även utan ärm: www.zalando.se/pier-one-jerseyklaennin g-blatt-pi921c00k-503.html

Vad tror du om någon av dem?

PM skickat!

Det var fina klänningar. Tror du de passar min figur? 
  • QnA

Vad tror ni om detta till en 30-årsfest i maj:

http://www.zalando.se/pier-one-cocktailklaenning-roett-pi921c001-303.html

Jag gillar modellen men inte rosetten. Kan man ta ett annat skärp för att tuffa till klänningen lite? Så en kofta, tex en sån här:

http://www.zalando.se/pier-one-kofta-svart-pi921i004-802.html

Barbent med kilklacksandaler om vädret tillåter, annars svarta tunna nylonstrumpor och svarta stövletter med klack. (Båda dessa skor har jag redan. Kanske helt fel ute men hoppas slippa köpa skor...). Enklast möjliga lilla svarta väska till. 

Svar på tråden Lite klädtips önskas