• Lilia

Har du en ute- eller innekatt?

Det verkar vara mycket olika och starka åsikter om katter ska få gå ut eller inte. Hur gör du med din katt och vad tycker du är det "rätta" sättet? Eller tycker du att alla får göra som de vill?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du en ute- eller innekatt?
  • Philippa

Min katt är givetvis innekatt eftersom jag inte kan ta ansvar för vad den kan göra ute... och enligt lag är jag ansvarig.

• Sisisisi

Vi bor ute i skogen och mina katter får gå ut. Bodde jag i ett samhälle eller nära vägen skulle de få stanna inne.

• JSA94

Mina två älsklingar får leva inne, då jag bor vid en väg som är mycket trafikerad, och för att det det är lite mer skyddade här hemma!
    Katter är ett "ute djur" men sålänge den inte mår dåligt av att bo inne så får man göra precis som man vill :)

• Petrol

Innekatt som gillar att sitta på balkongen och mjaua åt fåglar och får gå ut i sele när jag och den vill samtidigt.

• lövet2

Har ingen katt nu, men de katter jag haft har varit utekatter som gått helt fritt.

• Majsan70

Alla mina 6 katter är innekatter. Vi går ut i koppel ibland men det är inget de uppskattar. Däremot älskar de att vara på balkongen som är inredd och innätad för bara deras skull.

• LinneaJosie

Han är ute i sele i vår lilla trädgård på sommaren. Han vill dock bara vara ute när vi människor är ute.

• EnGladPingvin

Våra två pälsklingar får gå ut när vi är hemma och på dagtid. Åker vi hemifrån längre än 30 min ser vi till att de är inne och vi kallar in dem innan läggdags. Har präglat dem på en bjällra som de kommer när man plingar i. Vi bor längst in i ett lugnt villaområde och en bra bit till större väg. Vår tomt gränsar till skog på två sidor och katterna verkligen njuter av att få gå ut.

• BinaBurner

Mina två katter är innekatter. Mestadels för att jag vet vad elaka människor kan göra med katter om de får tag i dem. Den äldre katten var utekatt i sin ungdom, men då lämnade han i princip aldrig gården. Han gick på sin höjd en lov runt huset och sen låg han under en buske och myste. Nu går de ut på balkongen (som är innätad) och ibland följer de med till landet där de får vara ute i sele.

• epikuren

Min katt är en utekatt som i omgångar kan varar borta upp till en vecka. Det går inte att hålla henne inne.

Svar på tråden Har du en ute- eller innekatt?