villyvicky skrev 2013-04-18 05:20:03 följande:
]
Hm, har ingen aning vart det är värst, vet bara att detta blir större och större här i USA. Riktigt hemskt. Ok, jag hade ingen aning om att sub även botade smärta. Har hört att just sub är det svåraste av allt att kunna sluta med = omöjligt. Har man en gång börjat= ffl, fucked for life. Tyvärr.mtycker du ska tänka dig för, men, detbär ditt val. Egentligen, jag bryr mig föga, känner inte ens dig och jag är ingen saviour, tänkte man kunde kanske säga några varningens ord, det är allt. Vicodine, ja, vet inte vad motsvarande är i Sverige, men jag beskrev verkningsämnet, så det är bara att nämna det? Hydrocodone. Varför undrar du? Måste det handla om enbart Sverige, opiater är väl skit detsamma vart det än skrivs ut Måste inflika: många är beroende långt innan dom fattat det. Har inte en skvatts aning. Många tror att gamla gulliga skrynkliga vithåriga tanter med rosa koftor inte kan vara "sådana" men jodå.n
Det aktiva ämnet i Vicodin, är avregistrerat i många
många Europeiska länder inklusive Sverige.
Alla opiater och opioder är smärtstillande inklusive heroin, som används i sjukvården i en del länder fortfarande.
Dock ej loperamid, som ej klarar ta sig igenom blod/hjärnbariären.
Finns säkert nån till som loperamid, men inte som jag vet om just nu i alla fall.
Och det är knappast skitsamma i vad som skrivs ut.
Visserligen må de vara opiater, men dom har olika egenskaper och där dom funkar bäst.
Sen vidare försäljning av läkemedel av opiater, så är Florida värst.
Där man vallfärdar från stora delar av landet för att få utskrivet.
En anledning är tydligen att man inte har någon kontroll över förskrivningen har jag för mig.
Och vissa "läkare" skriver gärna ut mot en summa pengar, som går under "patient avgift".
Sen varför inbillar du dig att Sverige ska vara som USA för?
Du kan inte varit hemma inom sjukvården på 20år eller nått:
Det är radikal ändring på dessa läkemedel mot innan, på gott och ont.