Oxynorm
Jag har en smärta som gör att jag måste ta starka mediciner för att klara dagen, tänker inte skriva vad. hur som helst det är något som troligtvis är övergående men för stunden måste jag ta en massa mediciner.
Jag har tidigare haft morfin meda, ganska hög dos per dygn. först hade jag dolcontin 30 mg morgon och kväll, men blev helt däckad av det. sedan fick jag bara Morfin meda. Tar ca 120 mg per dag. hög dos det vet jag, men detta är i samråd med läkare. Nu fick jag oxynorm istället för att vi ska testa byta eftersom jag inte tyckte morfinet hjälpte längre.
Fick även oxycontin utskrivet,men blev samma där. mådde inte alls bra. då kom vi överens om att jag "bara" skulle ta oxynorm, men läkaren sa 2 vid behov. dom är på 10 mg tillsammans.
Min läkare är borta nu i två veckor därför kan jag inte ställa dessa frågor till honom., är det någon som tagit denna medicin? Jag tycker själv att den bara räcker i typ 2-3immar. sedan måste jag ta igen. vet inte vad dygnsdosen är med denna medicin. ringde 1177 igår, men dom sa bara att jag skulle kontakta min läkare...
Vill gärna vara smärtfri, men inte hamna på sjukhus för överdosering. Vet någon på ett ungefär vad man kan ta? alltså om man måste ta flera ggr?
jag är inte missbrukare på något sätt, ifall någon kommer med elaka påhopp. Har en allvarlig sjukdom eller tillstånd. Frågar inte detta för att jag på nåt sätt vill bli "hög" utan endast för att kunna vara smärtfri och umgås med min familj sittandes i soffan och inte liggandes i sängen.
Vore tacksam för svar.