Lärarlegitimation/förskollärarlegitimation hjälp!!
Vad är det för sorts intyg de vill ha från universitetet? Vilka skolformer står på din examen?
Vad är det för sorts intyg de vill ha från universitetet? Vilka skolformer står på din examen?
Det är ju examen som avgör, inte vart du arbetat. De jag känner som läste "din" utbildning har även förskola på sin examen - annars finns ju inga "bevis" för att man läst mot förskolan. Ring universitetet och dess SYV i första hand och börja luska. Du kan ju även läsa till vad som krävs för att komplettera till förskollärare om du inte får den examen (om det inte är för sent)
Jag själv är tidigarelärare
som kompletterat mot förskolan. För mig räckte det med en termin för att få examen mot förskola, förskoleklass och grundskolans tidigare år.
Vart du arbetat spelar ingen roll för leget, med det resonemanget skulle du kunna hävda att du ska ha högstadielegitimation för att du jobbat på högstadiet fast du inte har leg för det. Dock är det mycket dumt av ditt universitet om de marknadsförde den breda examen och sedan inte utfärdade den!
Skulle det stå utöver förra inlägget