Inlägg från: auapower |Visa alla inlägg
  • auapower

Varför bäddar katten?

Mja jag vet inte om jag kan hålla med om att hon skulle behöva vara gravid för att bädda... då skulle jag bli rädd, min kastrerade kille på snart 3 år gör likadant Tungan ute han öppnar min garderob och hoppar in på första eller andra hyllan, där bäddar han och lägger sig, detta resulterar också i att några kläder hamnar på golvet. Det är väl bara mysigt att få ligga där gissar jag på Glad
    Visst, är din katt gravid så kan hon ju försöka hitta ett tryggt ställe att föda sina bebisar på, men det behöver som sagt inte vara så Glad
    Hundar bäddar vare sig de är gravida eller inte de också, just för att få till sängen som "skönast" just för stunden så rättar dem till underlaget, är uppväxt med honhundar och hankatter (ingen tik har någonsin fått valpar) och alla har alltid bäddat, om det så är mattan de ska lägga sig på eller i korgen, eller garderoben Tungan ute

• auapower
    Kajsalannestad1 skrev 2013-04-18 23:33:33 följande:
    Tack för att ni svarade så snabbt!
    Katten är en utekatt och är inte steriliserad, tanken är att sterilisera henne men har inte blivit av med tanke på att vi funderat på om vi ville ha kattungar på henne då hon är så underbar på alla sätt och så speciell.

Anledningen till att jag funderade på om hon kan vara gravid är just för att hon aldrig gjort såhär förut och hennes beteende i övrigt blivit lite annorlunda också. Hon är född i slutet på förra sommaren om det är relevant?
    Då är det ju ganska stor risk att hon faktiskt väntar kattungar Glad det är ju nu på våren som de brukar "bli gravida" Tungan ute Annars kanske hon bara håller på att bli könsmogen? Då ändrar de ofta personlighet lite, och gör saker som de inte brukar Flört
Svar på tråden Varför bäddar katten?