Lilia skrev 2013-04-19 02:36:40 följande:
Det är fruktansvärt oansvarigt av dig att låta henne gå ut om hon inte är kastrerad. Det finns redan 100 000 hemlösa katter bara i Stockholm, Blocket svämmar över av oönskade katter och katthemmen är fulla. Har du hem till hennes eventuella ungar? En jourkatt på katthemmet där jag jobbar födde just NIO (!) ungar. Har du seriösa hem till så många? Har du kollat upp om din katt bär på några genetiska sjukdomar? Vad har hon för blodgrupp? Hur ska du kunna kolla hanens sjukdomshistoria om du inte vet vem han är? Se till att hålla din katt inne. Boka en veterinärtid redan imorgon. Är hon inte för långt gången kan en abort göras i samband med kastreringen.
Bara för att andra inte tar ansvar för sina katter så behöver det inte betyda att jag inte gör det. Jag kan upplysa dig om att den katten vi talar om nu hade blivit hemlös om inte jag tagit henne och en annan katt vi har hittade vi ute i kylan som kattunge och jag har tagit hand om dom båda, vaccinerat, behandlat mot öronskabb, var till veterinären pga ett sår och infektion som alltså egentligen inte hade varit mitt problem om jag inte hade brytt mig!
Så om ditt barn skulle ha något genetiskt fel eller missbildning så vore det oansvarigt av dig att behålla barnet?
Är det bara raskatter som ska få ungar tycker du? Alla dessa sönderavlade djur som fortsätter avlas fram trots för trånga luftvägar, rinnande ögon osv.
Jag har som sagt haft med båda mina katter till veterinären och dom är fullständigt friska och glada.
Vad pappan till kattungarna beträffar så vet jag inte men jag har som sagt inte parat min katt.
Jag hoppas du tar dna test och gör släktforskning på din partner som du ska ha barn med, för TÄNK OM