Inlägg från: ummabdilleh |Visa alla inlägg
  • ummabdilleh

Att bli gravid när man ammar

Hej t.s jag ammade i 15 mån utan att bli gravid. Sen slutade jag då kom mensen efter en mån och efter den mensen blev jag gravid. Men vet de som helammat och ändå blivit gravida när deras barn var fyra månader

• ummabdilleh
    Anonym (syskon) skrev 2013-04-22 00:01:35 följande:
    Okej, då kan jag ju hoppas lite i alla fall. Vill gärna amma länge men å andra sidan inte vänta i 2 år med att börja försöka med tvåan. Fast sen vill jag ju inte sluta amma tidigare bara för att ha större chans att bli gravid, det skulle kännas fel, vill inte ha ett till barn på bekostnad av det första eller hur man nu ska säga. :)

Sen kanske jag tänker knäppt men med ettan tog det ju ett år för oss att bli gravida, men är det vanligt att det går snabbare med tvåan? 

jo jag tycker det ar bra du ammar sa lange det gar, fast du behover ju inte gora det 2 ar om du inte vill..jagvet inte alltsa jag har latt for bli gravid..med ettan blev jag gravid direkt samma manad, med 2an tog det ca 2 manader, med trean blev jag med gravid ganska snabbt..jag har alltid raknat ut nar jag har agglossning och da har jag blivit gravid pa sa satt...testa apriforce och glandin fran halsokost affaren...de hjalper dig att bli gravid.. vet flera som forsokr i 8 manader sen nar de atit dessa blev de det efter 2 veckor...hoppas det gar bra for dig.)
  • ummabdilleh
    Anonym (syskon) skrev 2013-04-23 01:24:55 följande:
    Aha okej, tack för tipset! :) Men vet du om man kan ta dom när man ammar?

Anonym (syskon) skrev 2013-04-23 01:24:55 följande:
    Aha okej, tack för tipset! :) Men vet du om man kan ta dom när man ammar?

Det tror jag nog man kan. Fråga i hälsokost affären. Köp annars flytande bidrottning honung och ät en sked dagligen
  • ummabdilleh
    Anonym (syskon) skrev 2013-04-23 13:46:49 följande:
    Okej. Var köper man flytande bidrottning honung då, vanliga matbutiker eller?

Anonym (syskon) skrev 2013-04-23 13:46:49 följande:
    Okej. Var köper man flytande bidrottning honung då, vanliga matbutiker eller?

Jag vet inte var sådant finns. Kanske i små butiker. Jag köpte min i en butik som tillhör moskén där vi bor. De är ganska dyra 300 kr, men köpte inte min för bli gravid utan för den är nyttig så den är bra för många saker
Svar på tråden Att bli gravid när man ammar