• Esperanza80

IVF på St:Göran vår/sommar 2013

Hej! 

Jag och sambon väntar på att få komma till St Göran.. Dvs vår läkare på Mama Mia ska bara skicka vår remiss till Karolinska och sen sa de på Vårdgarantin att de kommer skicka oss till St Göran så fort de sett att vår remiss är hos Karolinska. Vet inte om läkaren på Mama Mia skickat remissen än bara för vi lämnade blodprov i måndags och det skulle ta några dagar innan svaren kom.
    Jag antar att remissen inte skickas förrän svaren på HIV mm kommit, eller vad tror ni?

Åh, blir så otålig när jag vet att det snart är semestrar på gång.. men när jag prata med Vårdgarantin så lät det som om St Göran inte hade någon kö alls...
    Hur länge fick ni vänta från att er remiss blev skickad tills ni fick komma på första besöket?     

• Esperanza80

Spännande! Börjar du med sprutorna nästa mens nu då? Blev det korta eller långa?

Jag har ringt runt som em galning idag haha!
    Hos vårdgarantin säger de att de inte fått vår remiss ännu på Karolinska. Försöker få svar från Mama Mia om när de tänkt skicka vår remiss. Antar att de inväntar svar på blodprover som skulle ta några dagar.. Kommer ringa och tjata nästa vecka också

St Göran svarade på mitt mail att vi inte kommer hinna börja med IVF innan semestern tyvärr men att vi kanske hann komma på ett första besök... Nästa mens kommer nämligen 27/5.. Så tråkigt att allt drar ut på tiden... Fick vänta extra länge på svar att allt var ok pga massa röda dagar nu under våren

• Esperanza80

Typiskt..
    Jag hade ägglossning i början på veckan och tänkte att om jag fick komma på ett första besök i slutet på nästa vecka så hade jag hunnit börja när nästa mens kommer om 2 veckor...
    Men jag ska ringa och tjata massor nästa vecka, man vet ju aldrig
    Skönt att du fick korta!!
    Har ni försökt länge?
    Hos oss hittar de inga fel och vi har försökt 1 år. Dock har jag inte blivit spolad än men fick remiss för IVF ändå. Ska spolas 4/6.

• Esperanza80

Jag hade klamydia en gång för 13 år sedan men jag väljer själv att bli spolad. Läkaren sa att det inte behövdes för att vi ändå ska göra IVF. Men jag känner att om jag ändå ska vänta till aug/sep och äta pergo under tiden kan jag lika gärna testa ifall spolning hjälper... Man vet ju aldrig. Har läst på massor om smärtan och många tjejer säger att det inte alls gör ont och jag hoppas att det är så att om det INTE är stopp så gör det inte ont. Och så hoppas jag att det blir för mig. Får smärtstillande innan.

Men åh, hoppas att det kan vara så att du redan är gravid!! Men om inte hoppas jag din mens kommer i tid så du slipper vänta extra länge på att få börja!

Svar på tråden IVF på St:Göran vår/sommar 2013