• Trolla02

äldre katt

Hej..
    Jag har en katt på 10år.. jag tänkte höra ni som också har lite äldre katter, ändrar ni nåt på kosten mer än fodret? Ger ni tillskott av vitaminer osv?
    Aktiviteter?

• Svar på tråden äldre katt
  • Trolla02

Just nu har de fodret Profine.. Tycker de får fin päls och blir mätta av den maten..

Och ger min äldre katt lite seniornat ibland vid sidan av:)

Eller "brigeblandning" som vi kallar det:)

• Fridayyy

Min katt som blev 21 år åt Pussi, köttfärs och Bregott. Fick lite specialfoder sista halvåret då han blev smal.

• sallybuse
    Fridayyy skrev 2013-04-23 09:16:16 följande:
    Min katt som blev 21 år åt Pussi, köttfärs och Bregott. Fick lite specialfoder sista halvåret då han blev smal.

Vad för foder fick er katt då? Vi har en honkatt som fyller 16 år och hon har också magrat.
  • nemo1

En katt som blivit äldre ska årligen på veterinärundersökning och provtagning.

• nemo1
    Trolla02 skrev 2013-04-23 09:12:37 följande:
    Just nu har de fodret Profine.. Tycker de får fin päls och blir mätta av den maten..
    Och ger min äldre katt lite seniornat ibland vid sidan av:)
    Eller "brigeblandning" som vi kallar det:)
    Profine innhåller alldeles för lite fett och mycket spannmål. Fetthalten bör ligga på 20-22% och gör inte katten fet utan katten utvinner sin energi därifrån. Spannmål däremot gör katten fet och sjuk.
  • Trolla02
    nemo1 skrev 2013-04-23 14:21:53 följande:
    Profine innhåller alldeles för lite fett och mycket spannmål. Fetthalten bör ligga på 20-22% och gör inte katten fet utan katten utvinner sin energi därifrån. Spannmål däremot gör katten fet och sjuk.

Ok.. Det visste jag inte, frågade veterinären och de på butiken och de rekomenderade den..

Vilken är bäst då? Eukanoba?
Svar på tråden äldre katt