• Trollet7801

Adoptera från Ryssland

Hej!

Efter papper skickade hit och dit är våra papper äntligen registrerade i Ryssland. Våra papper finns i Archangelsk. Nu vet vi var dom bor! Vi står i kö för att adoptera ett syskonpar så nu äe det bara att vänta igen.....Visst blir man trött på allt väntande. Förhoppningsvis ska det väll börja röra på sig snart. BFA har bytt kontaktperson där och de har även gjort om organisationen från att matcha barn eftersom till att matcha många på samma gång. Hoppas de kommer igång snart för de på BFA hade hört att de skulle ha matchningar en gång i månaden men vi får väll se.

• Svar på tråden Adoptera från Ryssland
  • Liljekonvaljblomman

Hur går det för er andra???

• fröken3

Hej! Allt med Ryssland känns ju hopplöst. Vi har fått erbjudande av Bfa att söka parallellt i ett annat land. Men vi som äntligen hade kommit så långt i processen att bli föräldrar är att börja om igen.

• AnnaLo

Ja det känns verkligen hopplöst med Ryssland. Framförallt för oss som inte fått barnbesked. Vi har också fått förfrågan att starta upp parallellt med ett annat land. Men tyvärr kan vi inte sätta igång med våra handlingar dit. Så nu står vi verkligen mitt emellan två länder.
    Hur ser det ut för er fröken3? Vilket land valde ni och kan ni starta upp med handlingar nu?

• fröken3

Vi väntade ju barnbesked från Ryssland. Kändes ju som man att man skulle bli föräldrar inom en snar framtid. Men ....
    Vi valde Polen. Men nu måste vi ju vänta på vår tur att få skicka våra handlingar dit.

• AnnaLo

Fröken3 ja vi hade oxå räknat med att vara hemma med vårt barn i början av nästa år. Känns så lustigt, o jobbigt att behöva ställa om sig på längre väntetid och nytt land.
    Vi valde oxå Polen! Men även Tjeckien och Slovakien. Har inte heller fått börja samla papper än så nu står man mitt emellan och det går inte framåt någonstans.
    Hoppas snart vi får någon slags information om hur de går med avtalet med Ryssland.

• Rebecka47

Jag läste igår i den hemliga Facebookgruppen "Ja! Till ett adoptionsavtal mellan SE och RU!" att en familj nu fått barnbesked i en region. Det känns som det är på väg åt rätt håll i alla fall.

• AnnaLo

Ja jag läste det oxå:) känns bra! Åt rätt håll iaf! Hoppas hoppas att detta kanske kan lösa sig trots allt!! När man hör sånt här så vågar man ju hoppas lite igen:)

• Liljekonvaljblomman

Dum fråga men är Facebook gruppen hemlig, vill gärna gå med men vill inte att alla ska se att jag är med i den. Har inte berättat för så många att vi ska adoptera...

• Rebecka47

Facebookgruppen är så pass hemlig att jag inte ens tror du kan söka på den och gp med utan att bli vän med initiativtagaren först som sedan lägger till dig eller någon annan medlem som bjuder in dig. Jag fick kontakten genom Adoptionscentrum som förmedlade mail.

• Liljekonvaljblomman

Vad heter gruppen? Vi har kontakt med startaren via mail men då ska jag oxå gå med =)

Svar på tråden Adoptera från Ryssland