Känner ni igen detta?
Hej.
Igår fick jag ont i mitten av nedersta revbenet och bröstet på vänster sida. Det är som en molande värk som även går till vänster axel och arm. Varje gång jag tar ett djup andetag så hugger det till och efteråt blir den molande värken värre.
Om jag hostar, nyser, hickar eller skrattar så hugger det till och den molande värken blir värre.
Jag har haft besvär med håll någon gång i månaden sedan jag var ung. Det kommer hastigt och håller i sig några minuter. Det hugger då på vänster sida. Men detta jag har haft sedan igår är inte som att ha håll även om det hugger till när jag andas in djupt eller nyser osv. Så jag tror inte det är håll och det har snart suttit i 24 timmar. Och när jag har håll i vanliga fall så har jag ingen molande värk som sträcker sig till axel och arm.
Jag är säker på att det inte är hjärtat eftersom det sitter långt ner i bröstkorgen och hjärtat sitter högre upp och mer i mitten än denna smärta...
Jag är pigg, 30 år och frisk. Är detta något jag ska oroa mig för eller är det övergående? Känner ni igen detta?
Jag ska givetvis ringa min vårdcentral imorgon om det inte gått över. Men tills dess är jag nyfiken på om detta är vanligt och ofarligt.