• Helsingborg

5-åring

Oj, 5 år och har fortfarande blöja. Det är jätte sent. Men sen åh andra sidan så är tydligen pojkar svårare att ha med åh göra än flickor. Har själv 2 töser 5,6 år och 1 son på 2 år och töserna var lättade att lära än sonen. Sonen vill inte sitta på potta elr toa. Utan det är blöjan för hans del. Visst han är fortfarande liten men med din bonus son så tycker jag att du skall ta tag i både pappan & mamman. För i 6års gruppen hjälper dom inte barnen att klä sig utan det skall dom kunna göra själv. Så är det iaf här. 

Hoppas du får rätt på han och all lycka till.  

• Helsingborg
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2013-04-21 18:04:09 följande:

Min kontakt med honom är väl ganska bra, men han tyr sig väl inte direkt till mig..utan det är mer till pappan.

jag har försökt att få honom att klä av/på sig själv...det funkar ett tag, men sen blir det skrik och gap när det inte blir som han tycker att det ska vara.

Låt han skrika!  :) För kläder skall han ha på sig och dom skall av :)
  • Helsingborg
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2013-04-21 18:10:39 följande:
    Jo, så va det när jag började i 6-års också, kommer jag ihåg. Ingen av fröknarna hjälpte mig eller nån annan i min grupp att klä på sig ytterkläderna...iofs så kunde alla det i min grupp, så det är nog lika överallt skulle jag tro.

Jag ska försöka prata iaf med pappan..mamman vägrar jag att prata med av personliga orsaker.

Tack för att du önskar mig lycka till :)
    Jo det är nog så över allt. :) Jag har en dotter som sätter skorna på fel fot inte ändrar fröknarna det. Hon måste lära sig själv har dom sagt. Att klä av sig och på sig är väl det första man brukar lära sina barn? Elr jag är ensam med de? Hur skall dom annars klara sig sen? 

Finns ju vissa rutiner i en uppfostran som alla har.
    Läran att klä sig / klä av sig
    Läran att äta med bestick
    Läran att dricka ut mugg/glass m.m. 

Sen tror jag att denna pojken har förlita uppmuntran från föräldrarna. Tråkigt när sådant händer. Men jag hoppas du som extra mamma kan bryta den och få han på fötter och visa att han verkligen kan och vill.. :D 
Svar på tråden 5-åring