• Anonym (?)

5-åring

Anonym (Bonusmamma) skrev 2013-04-21 18:58:36 följande:

Hm..jadu..prata förstånd med pappan är nog lika lätt som att prata förstånd med en plastpåse! Iaf som det känns just nu. Men ska försöka prata med honom när å om han blir lite gladare nån gång...oftast när sonen är här så är det jätte svårt att prata med pappan, han blir sur och arg på minsta lilla jag säger, spelar ingen roll VAD jag säger...han blir arg å sur ändå....och blir jag ledsen på pappan, om nånting så blir han jätte arg och sur på mig....
    Rent spontant verkar inte ert förhållande vara det bästa, då är det också svårt att få till er familj att funka med dessa förutsättningar...

Det är ju föräldrarnas ansvar rent krasst att ta tag i sitt barns utveckling att hålla koll på att allt är som det ska och att han får rätt till hjälp om det behövs. Om de inte gör det så finns inte mycket du kan göra.

Jag vet själv hur frustrerande det är jag hade precis samma problem. Det handlade dock inte om att föräldrarna sket i det utan mer att de inte låtsades om och försökte släta över sådant som inte var ok...Det har försenat pojken massor av år och han har missat rätten till extrahjälp som han skulle behövt för flera år sedan.

Svar på tråden 5-åring