Inlägg från: kanske en till |Visa alla inlägg
  • kanske en till

Korttidsfasta som metod för viktminskning?

Hoppar gärna med här om jag får? Fastar 16 timmar per dygn, äter alltså mellan 15-21.00. I nuläget har jag inte gått ner något i vikt då jag tyvärr har en tendens att överäta på helgerna, men samtidigt så har jag ju inte gått upp heller.
    Ska testa att dygnsfasta i morgon!

• kanske en till
    kanske en till skrev 2013-04-22 22:59:13 följande:
    Hoppar gärna med här om jag får? Fastar 16 timmar per dygn, äter alltså mellan 15-21.00. I nuläget har jag inte gått ner något i vikt då jag tyvärr har en tendens att överäta på helgerna, men samtidigt så har jag ju inte gått upp heller.
    Ska testa att dygnsfasta i morgon!
    Räknar som en kratta.. Fastar i 18 timmar =). Får skylla på att jag var för trött.
    Det blev ingen dygnsfasta utan jag åt vid 18.00 ikväll. Rent hungermässigt tycker jag inte att det är några problem men jag blir ofta kallsvettig och illamående om det går allt för lång tid och blodsockret ligger för lågt.
    Flisis skrev 2013-04-23 22:27:30 följande:
    När ni äter era timmar på dygnet som är tillåtna. Vad brukar ni då äta? Kan inget om detta men blev lite nyfiken
    Jag äter som vanligt.. När jag avslutar fastan vid 15.00 så äter jag något enklare, typ smörgås, sedan äter jag middag vid fem-sex och senare på kvällen brukar jag äta en "mousse" som jag gör på kokosgrädde, kakao och stevia/sukrin samt en apelsin till det.
    Jag försöker att hålla ner på kolhydraterna, undviker de snabba och äter mycket grönsaker. Då vi enbart äter fullfeta "riktiga" produkter här hemma (riktig grädde, smör etc) så blir det fort många kcal så jag hamnar nog runt ca 1200 om dagen. 

Svar på tråden Korttidsfasta som metod för viktminskning?