• Anonym (fest)

Vill ni gå på en 30-års fest med papperstallrikar och plastglas för att ungar ska följa med och härja fritt?

I en annan tråd skriver vissa om att man som värdinna på en fest, som skulle vara barnfri men där vissa gäster tjatade till sig att deras barn skulle få följa med, ska duka med papperstallrikar och plastglas, och inte ha någon fin 3-rätters middag med finporslin, för att man ska acceptera att saker kan gå sönder när det är barn med på fester.

Är det verkligen så illa ställt bland dagens föräldrar att man först tjatar in ungar på fester där de inte är inbjudna, och sen har man inte lärt sina ungar att uppföra sig bland andra så de springer omkring och stör och tar sönder porslin samtidigt som föräldrarna rycker på axlarna och tycker att "shit happens"?

Är era ungar verkligen jordens centrum och varför lär ni inte ungarna att uppföra sig bland andra och varför tar ni inte ansvar för de olyckor/skador som era barn orsakar?

Vill ni verkligen gå på en sån 30-års fest där maten serveras på papptallrikar och är barnanpassad?

Menar inte att stjäla den andra tråden utan det är tänkt som en vidareutveckling av den då man inte får diskutera off topic utan att bli anmäld här på Fl...

• Svar på tråden Vill ni gå på en 30-års fest med papperstallrikar och plastglas för att ungar ska följa med och härja fritt?
  • Lindsey Egot the only one

Vi hade papptallrikar och plastglas när min man fyllde 40 år mest för att vi skulle slippa stå och plocka i och ur diskmaskinen under festen. Bara kasta och se glada ut och partaja!

• Vinterankan

Vi har barnanpassade fester eftersom att vi har barn och bjuder in barnfamiljer. Då har vi dyrt porslin (arvegods) till oss vuxna och blommiga plasttallrikar till barnen. Har aldrig varit några problem eftersom att föräldrarna tar ansvar för sina barn.

• FruNaftra

Alltså.....jag är inte så pryd att jag tycker papperstallrikar är en dålig idé på ett stort kalas. Men serveras maten på finporslin så får man ju ändå ersätta värdinnan om ens barn krasar det. Det hör ju till allmänt hyfs.

• BeanBag

Tycker inte att föräldrarna i den andra tråden gjorde rätt, men mig skulle det inte störa om jag var bjuden på fest och det var papptallrikar istället för porslin, så länge sällskapet är trevligt

• Anonym

Tycker föräldrar ska ta ansvar för sina barn. Är man på en finmiddag och det är findukat håller man väl koll på sina barn??

• Anonym

Nej, det är bara löjligt med dessa extrema krav på barnanpassning. Som en som själv valt att inte skaffa barn på grund av att jag inte är förtjust i barn blir jag bara mer och mer negativ till barn på grund av dessa föräldrar som i tid och otid prackar sin ostyriga avkomma på omgivningen.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Ja, om det är vad som bjudits in till så har jag inga problem med det. Om det bjuds in till en middag med tre rätter förväntar jag mig inte plasttallrikar och cider i plastglas.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (fest)

Om jag ska gå på en finare fest så förväntar jag mig faktiskt finporslin och omsorgsfullt utvald mat och inte papptallrikar och mos och korv. :-P

• kaffeamanda

Vi har papptallrikar ibland på våra fester så jag tycker inte det är något fel med det i rätt sammanhang. Men om det är som i den andra tråden att man dukat med finporslin eftersom det från grunden är ett vuxenkalas och någon har sönder en tallrik så ska den självklart kompensera ekonomiskt. Sen om man inte gör det så är det väl bara att sluta umgås med sådana vänner. Punkt.

• shalse

Vill inte gå på någon 30-årsfest med ungar som härjar snarare, plastbestick och sånt struntar jag fullständigt i.

Svar på tråden Vill ni gå på en 30-års fest med papperstallrikar och plastglas för att ungar ska följa med och härja fritt?