• Anonym (Mamman)

Mina barn förstör allting!

Jag vet snart inte hur jag ska hantera mina barn längre. De förstör allting! I stort sett alla deras saker är mer eller mindre förstörda för att de bankar och slår och pillar sönder dem. Leksaker, deras möbler, våra möbler, våra väggar, att ha nånting av värde framme är bara att glömma. Man kan inte lämna nånting framme utan att det går sönder, eftersom deras första reaktion när de ser nånting är att slå det i golvet eller på annat sätt förstöra. När jag skriver detta låter det som att de är bebisar, men de har passerat det stadiet för längesen. Vad är det som är fel?! Hur ska jag lösa detta innan jag blir vansinnig?! Vårt senaste försök till en lösning är att ta bort allting som de hanterar våldsamt för att de ska förstå att saker försvinner om de går sönder. Men det är som att de inte bryr sig. Och om de inte har något behov av sina saker då behöver de fan inga heller! Jag är så trött på det här!

• Svar på tråden Mina barn förstör allting!
  • Mercedez

Ligger det mer bakom detta än det du beskriver här?

• Anonym (hm)

Hur gamla är barnen? Hur beter er ni vuxna i barnens närhet?

• Anonym

När min son hade 3års trots kastade han ofta leksaker och tog sönder dom.
    Jag sa till honom att han ansvarar själv för sina saker och går dom sönder så slänger jag dom. Och ja vi har slängt rätt många leksaker till sonens förskräckelse men nu kastar han inga leksaker längre.
    Övrig inredning har jag lärt honom tidigt att det är ajabaja  

• Anonym (Mamman)
    Anonym skrev 2013-04-22 11:49:39 följande:
    När min son hade 3års trots kastade han ofta leksaker och tog sönder dom.
    Jag sa till honom att han ansvarar själv för sina saker och går dom sönder så slänger jag dom. Och ja vi har slängt rätt många leksaker till sonens förskräckelse men nu kastar han inga leksaker längre.
    Övrig inredning har jag lärt honom tidigt att det är ajabaja  
    Detta började vid 18 månader och har bara fortsatt. Första gången en bil överhuvudtaget användes som en bil och inte något att banka med var vid 2 år. Jag hoppas att vårt kastande av deras leksaker ska få dem att förstå att man inte kan göra sönder saker utan att de försvinner.

Tro mig, vi har tjatat om att de ska låta saker vara sen det blev aktuellt. Det hjälper inte.
  • Anonym (Mamman)
    Mercedez skrev 2013-04-22 11:46:46 följande:
    Ligger det mer bakom detta än det du beskriver här?
    Som vadå?
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (hm) skrev 2013-04-22 11:47:07 följande:
    Hur gamla är barnen? Hur beter er ni vuxna i barnens närhet?
    Mellan 3-5 år.
    Hur vi beter oss? Det är ju inte som att vi håller på att kasta runt saker, eller vad menar du? Jag har alltid varit väldigt noga med att man är rädd om sina saker, ända sedan jag var liten, så deras beteende är fruktansvärt provocerande för mig.
  • Mercedez
    Anonym (Mamman) skrev 2013-04-22 11:52:46 följande:
    Som vadå?

Hur är er familjesituation i övrigt? Bråkar ni vuxna om något i barnens närhet?
  • Anonym (Mamman)
    Mercedez skrev 2013-04-22 11:54:32 följande:

Hur är er familjesituation i övrigt? Bråkar ni vuxna om något i barnens närhet?
    Vi bråkar nästan aldrig. Ibland kan det hända att jag höjer rösten för att jag blir trött på att det inte städas tillräckligt eller något sånt, men inte att vi håller på att gapa på varandra.
  • Mercedez
    Anonym (Mamman) skrev 2013-04-22 11:55:52 följande:
    Vi bråkar nästan aldrig. Ibland kan det hända att jag höjer rösten för att jag blir trött på att det inte städas tillräckligt eller något sånt, men inte att vi håller på att gapa på varandra.

Får du hjälp av din man med barnen?
  • viseversa

Min 4,5 åring var så ett tag. Hon kan fortfarande ha sönder prylar men inte alls lika ofta. Dock kan jag bara köpa saker som
    håller att "leka med" till henne. Ömtåliga radiostyrda bilar eller liknande går helt bort. Lite trist är det allt.

Svar på tråden Mina barn förstör allting!