• roja22

Söva en övertrött bebis?

Min bebis på snart 5 månader har i en dryg månad varit ungefär likadan. Bilen eller vagnen fungerar oftast bra, vid rätt tillfällen somnar hon på under en kvart. Jag har försökt lista ut vilka tider som är bäst att söva på och vet nu vilka de är, men det kommer säkert ändras när hon närmar sig halvåret. Just nu sover hon 3 gånger per dag, oftast 30-35 min, vid enstaka tillfällen upp till 1,5 timmar. Ibland går det att få henne att sova vidare i vagnen när vi kommit hem, ibland vaknar hon på en gång, vilket är lite frustrerande.

Sövningssätten är vagnpromenad, amning eller vagga i famnen. På kvällarna försöker vi få henne att somna själv, men det slutar oftast i att jag får ta upp och vagga lite.

Jag går oftast på bebisanpassade ställen, där hon kan bli aktiverad, typ babysång. Annars är hon krånglig med att amma ute bland folk, vill bara titta på allt annat. Känns lite mer besvärligt att gå på vanligt café men känner mig ändå inte jättelåst eftersom jag går på en del bebisaktiviteter 

Svar på tråden Söva en övertrött bebis?