Söva en övertrött bebis?
Hej! Som rubriken lyder har jag en kille som väldigt lätt blir övertrött, han är snart 5 månader. I de lägena är det näst intill omöjligt att få honom att somna, och vi har verkligen provat hundra olika grejer! Någon som har nåt bra tips? Förutom att lägga honom innan han blir så trött, för det har vi självklart provat :) I övrigt kan han också vara svår att söva även om han inte är övertrött, vet inte alls vad det beror på. Han sover bra på nätterna, ca 11 timmar med en matning under natten. Men sen på dagen är han bara vaken i en, eller absolut max, två timmar innan han är helt slut igen. När man väl lyckas få honom till ro sover han exakt 45 minuter och vaknar ibland pigg, men oftast är han fortfarande huur trött som helst.mhan gnuggar sig i ögonen , gäspar och smågnäller men han ska minsann inte somna om. Efter en stund vaknar han ju till, menorkar som sagt oftast inte vara vaken merän 45-60 min. Det är så frustrerande för vi blir ju så låsta här hemma! Han sover bra ute i vagnen, men så fort man kommer in och vagnen stannar så vaknar han. Det går alltså inte att ha med honon till något cafe eller liknande och sitta tillsammans med andra mammor en stund. Tar man upp honom och har honom i knät slingrar han sig bara och protesterar mot att sitta stilla, trött eller ej. Nu blev det lite rörigt här ser jag, men frågan/frågorna i det här inlägget är egentligen: Hur gör ni för att söva era barn på dagen resp. kvällen? Är det någon som känner igen sig i en bebis som gråter/gnäller när den läggs i sängen för att sova? Hur gör ni i så fall, stannar tills h*n har tysnat och somnat eller går ut för att sedan gå in igen osv? Och sen när jag ändå är i gång, är det "vanligt" att man ska behöva vara så himla låst till hemmet vid den här åldern? Vill så gärna kunna gå på babycafe eller träffa väninnor men det går ju inte med den här krabaten :(