• Veronica1

Gennet i Prag, någon?

Hej!

Någon som vet något om Gennet i Prag? Vi tyckte att dom verkade bra & därför valde vi den kliniken, men det var svårt. Nu börjar jag tveka, någon som har haft något med dem att göra?

Tack på förhand Glad 

• Svar på tråden Gennet i Prag, någon?
  • Veronica1
    Yrja M skrev 2013-04-23 22:03:15 följande:
    Hej! Gennet gjorde genetisk analys (PGD) på våra embryon (själva IVF-behandlingen gjorde vi på Reprofit). Allt fungerade bra och dom var lätta att kommunicera med. Jag tycker dom verkar ha bra statistik och låga priser också Glad

Vad är det som gör att du tvekar? Vad tänker ni göra för behandling?
    Hej & tack för ditt svar Glad

Vi har fått väntat på svar väldigt länge nu, i början gick allt väldigt fort & det kändes jätte bra. Nu har vi fått vetat att dom inte hittar våra provresultat som vi faxade, så nu har vi mejlat flera gånger & frågat om vi ska scanna & skicka via mejl ist, men vi får inte ens ett simpelt svar. 
    Vi ska göra EA. Vi valde Gennet mycket på grund av att det ligger i Prag, bra priser tredje försöket gratis m.m

Hur går det för dig? 
  • Veronica1
    Yrja M skrev 2013-04-24 23:25:01 följande:
    Konstigt att du inte får svar. Ni kanske kan testa att scanna resultaten och skicka från en annan mail (ifall ni råkar hamna i deras skräppost eller nåt).

Jag är nu gravid i v 25 efter FET på Reprofit Glad

GRATTIS {#emotions_dlg.flower} va kul!

Ja jag fattar ingenting, vi får ett bekräftelsemail på att det kommit fram.
  • Veronica1

Nu har jag mejlat igen....

Hoppas!

• Veronica1
    Yrja M skrev 2013-04-25 18:23:57 följande:
    Jag håller tummarna för att ni får svar. Annars får ni väl testa att ringa dem. fast det kanske ni redan testat också?
    Tack för tummarna Glad! Vi har inte provat att ringa, men vi kanske borde snart...
  • Veronica1

Min sambo ringde till Gennet & sen har det gått fort Glad. Våra mail hade hamnat i skräpposten! Nu har vi skickat in allt dom behöver inför vårat FET, jag är väntlös & vill att det ska gå fort! Hoppas på en lämplig donator så fort som möjligt. Någon som vet om dom har stängt över sommaren?

Ha det gott Glad

Hur mår du Yrja?

• Veronica1

Ingen som har erfarenhet av Gennet???

• Veronica1

Hej igen!!!

Är det fortfarande ingen som har varit till Gennet? Jag skulle så gärna vilja veta lite om dom :) Vi kommer förhoppningsvis att åka dit i slutet på oktober eller november.

• Veronica1

Har redan varit där en gång i oktober. Blev gravid & trodde att allt skulle gå bra, tyvärr MA i vecka 13 :'(

• Veronica1

Hej! Jag har också varit där nu . Helnöjd med kliniken! Blev gravid, men fick ett MA i v. 13 . När var du där? Vi ska förhoppningsvis snart dit igen.

• Veronica1

Hej! Jag har också varit där nu . Helnöjd med kliniken! Blev gravid, men fick ett MA i v. 13 . När var du där? Vi ska förhoppningsvis snart dit igen.

• Veronica1

Willellie; Grattis va roligt! Jag har ungefär samma frågor dom fiamedbarn .

Ja det var första försöket, helt fantastiskt efter så många misslyckanden. Ja väntetiden är 4-6 månader, vi fick vänta 4 månader precis förra gången. Nu hoppas jag att det går lika fort den här gången!

• Veronica1
    Fiamedbarn skrev 2014-02-11 15:40:38 följande:
    Gennet är den klinik jag hade siktat in mig på, precis då vi blev gravida på egen hand! Har hört gott om den och det är väl dit alla skickar sina PGD-prov för analys. Och så är det ju en fördel att den ligger i Prag! 

Roligt att höra om era positiva erfarenheter!

Willellie, var det ett FET eller färskt försök och gick det på första gången? Och var det en embryodonation eller äggdonation?

Veronica, du inspirerade mig när du kom tillbaks gravid från kliniken! Var det första försöket du gjort där?

Det enda som oroar mig lite är väl att det kan vara kö. Eftersom jag är lite till åren. Och nej jag har inte uteslutit att det kan bli en resa dit snart eller senare kanske om jag bestämmer mig för en nummer tre
    Ibland känner jag mig helt OFF vad det gäller prover & allt vad det är Förvånad, jag har bara kört på & inte ifrågasatt något. Vad är PGD prov? Ja det är toppen att kliniken ligger i Prag, vi längtar tillbaka...
    Härligt att det går så bra för dig Glad!

Kram
  • Veronica1

Willellie; så härligt för dig att det lyckades, jag får lite mer hopp när jag hör att andra lyckas . Kliniken ville att jag skulle vänta fyra månader efter mitt MA, så om ca två månader kan vi sätta igång igen. Dom skulle göra allt för att skynda på allt.... förhoppningsvis kanske jag kan sätta igång med behandlingen i april. Blandade känslor... glad, förväntansfull & rädd på samma gång.

Kram

• Veronica1

Willellie; tack för tummar & tår , det kan behövas! Vi har oxå Pavla, hur gullig som helst! Är super nöjd med henne. Ja den här väntan är grym, hatar att vänta....

Vi sätter in två embryon, skulle kunna tänka mig tre för att öka chanserna ännu mer. Men jag tror att två är max.

Ha det så bra!

Svar på tråden Gennet i Prag, någon?