• snartsnart

6 kg vktuppgång v18 och enorm mage, fler?

Jag fick en chock när jag upptäckte att jag gått upp hela 6 kg (jag är bara 160 cm), min mage är dessutom enorm. Jag väntar inte tvillingar. Nu undrar jag förstår hur det här ska sluta? Finns det fler som gått upp såhär mycket och har stora magar redan nu? (Jag känner mig som en stor ballong som snart ska lyfta).

• Svar på tråden 6 kg vktuppgång v18 och enorm mage, fler?
  • Kakmonster

Jag är i v 23 och har gått upp ca 4-5kg tror jag, men har så uttänjda magmuskler efter två tidigare nyligen, så jag ser ut att vara i v 30 typ. Jättemagen kom i v 19-20 typ.

• N4L

Jag är i v 15 och har gått upp 5 kg Magen putar en del

• snartsnart
    N4L skrev 2013-04-24 16:52:49 följande:
    Jag är i v 15 och har gått upp 5 kg Magen putar en del
    wohoo, finns fler alltså! ;)

Får man fråga om du har hög eller låg bmi i vanliga fall?
  • N4L

Jag har lågt BMI, 174 cm/50 kg. 55 kg nu Så jag vill gärna gå upp 15-20 kg under graviditeten. Kanske man kan ha lite kvar efter man ammat också.
    Gjorde UL i v 8 och tvillingar var det inte Hade en del mage redan då så hade inte blivit förvånad om de vart det.

• otålig

jag hade gått upp 6 kg i vecka 18! (v19 nu)  och magen är redan ganska stor, men jag väntar dock tvillingar...

• snartsnart
    N4L skrev 2013-04-24 17:13:59 följande:
    Jag har lågt BMI, 174 cm/50 kg. 55 kg nu Så jag vill gärna gå upp 15-20 kg under graviditeten. Kanske man kan ha lite kvar efter man ammat också.
    Gjorde UL i v 8 och tvillingar var det inte Hade en del mage redan då så hade inte blivit förvånad om de vart det.
    Jag hade också mage redan i v8 (och lågt bmi!). Jag är väl hyfsat ok med att gå upp under graviditeten, men är bara så ovan. Det hjälper inte heller att alla tycker att min mage är så extremt stor. Jag vill däremot inte behålla dessa extrakilon efter att jag ammat, för det skulle betyda att jag måste byta ut hela min garderob, dyrt!
  • snartsnart
    otålig skrev 2013-04-24 20:02:03 följande:
    jag hade gått upp 6 kg i vecka 18! (v19 nu)  och magen är redan ganska stor, men jag väntar dock tvillingar...
    Då gills det inte! Flört Roligt med tvillingar!
  • snartsnart
    Kakmonster skrev 2013-04-24 09:43:28 följande:
    Jag är i v 23 och har gått upp ca 4-5kg tror jag, men har så uttänjda magmuskler efter två tidigare nyligen, så jag ser ut att vara i v 30 typ. Jättemagen kom i v 19-20 typ.
    Då verkar du inte ha gått upp så mycket, men magen kan ju vara stor ändå så som du skriver. Mycket luft och vatten och om du dessutom har uttänjda magmuskler.
  • N4L

Håller med om att detektorer dyrt Det har jag inte tänkt på, aja alla mina kläder är ändå gamla och slitna så kanske lika bra.
    Jag har ett par jeans som passar men de är i tvätten. Nu sitter jag med mina näststörsta jeans på en restaurang med uppknäppt knapp, tur att man har lång tröja

• Blomman28

Jag har precis gått in i v19 och har gått upp ca 5-6 kg. Ligger på BMI runt 20/21 vanligtvis och är 163cm lång. Har definitivt fått mage! Har RUL nästa vecka så jag kan inte utesluta att det är två än ;)

Svar på tråden 6 kg vktuppgång v18 och enorm mage, fler?