• snartsnart

6 kg vktuppgång v18 och enorm mage, fler?

Jag fick en chock när jag upptäckte att jag gått upp hela 6 kg (jag är bara 160 cm), min mage är dessutom enorm. Jag väntar inte tvillingar. Nu undrar jag förstår hur det här ska sluta? Finns det fler som gått upp såhär mycket och har stora magar redan nu? (Jag känner mig som en stor ballong som snart ska lyfta).

• Svar på tråden 6 kg vktuppgång v18 och enorm mage, fler?
  • MiniStark
    camilla1979 skrev 2013-05-17 10:01:29 följande:

Det är väl just det, ta det lugnt och lyssna på kroppen, som gravida har problem med.. Man tror man ska kunna köra på som tidigare..
  • MiniStark

Nu blev det fel på mitt inlägg igen.. Ser ut som citat från någon annan.... Det är väl just det, ta det lugnt och lyssna på kroppen, som gravida har problem med.. Man tror man ska kunna köra på som tidigare..

• MiniStark

v 23 och +10 kg... Nu vill jag inte gå upp något mer...

• N4L

V 19 och +8 kg. Men jag verkar ju vara den enda i tråden som vill gå upp minst 20 kg

• MiniStark
    N4L skrev 2013-05-22 13:31:49 följande:
    V 19 och +8 kg. Men jag verkar ju vara den enda i tråden som vill gå upp minst 20 kg

Det beror väl på vart man började.. Jag fick ju BM's kommentar efter +3kg "du behöver ju inte gå upp så mycket mer"... Och så stor är jag faktiskt inte..
  • N4L

Jo det är nog sant... Jag har ett BMI på 19 dvs precis blivit normalviktig. Vi får se om min BM skäller ut mig. Vilken vecka var du i när hon gnällde på 3 kg? Låter ju lite överdrivet, 3 kg gör ju knappt till eller från.

• snartsnart
    MiniStark skrev 2013-05-22 09:17:52 följande:
    v 23 och +10 kg... Nu vill jag inte gå upp något mer...
    Då är vi nästan lika! jag är i v22 + 9 kg. Känns helt stört, men lite kul... Enligt BMI och gravidviktsutsräkningar så ska jag gå upp max 16 kg, jag hoppas att det stannar där.
  • MiniStark
    N4L skrev 2013-05-23 13:03:11 följande:
    Jo det är nog sant... Jag har ett BMI på 19 dvs precis blivit normalviktig. Vi får se om min BM skäller ut mig. Vilken vecka var du i när hon gnällde på 3 kg? Låter ju lite överdrivet, 3 kg gör ju knappt till eller från.

I vecka 13... Så det kändes lite jobbigt.. BMI på 23 när jag började..
  • FrökenS
    MiniStark skrev 2013-05-24 07:58:40 följande:
    I vecka 13... Så det kändes lite jobbigt.. BMI på 23 när jag började..

Äh skit i bm, min förstörde mycket av njutningen för mig förra grav. Det är väldigt vanligt att gå upp i vikt de första 12 veckorna även om man inte"ska". De flesta är extra trötta och då blir det lätt att kompensera genom att äta energi. Jag har gått upp 9 kg nu i v 23. Får se vad min nya bm säger, ska dit om 2 veckor. Orolig fast jag blir irriterad och arg på mig själv för att jag bryr mig om en sån bagatell när livet och gravidoteten i övrigt är så fantastiskt.
Svar på tråden 6 kg vktuppgång v18 och enorm mage, fler?