• Unbreakable

    Fin Målning av bombplan till födelsedag åt lillgrabb

    Nu har jag målat ett bombplan till födelsedagspresent åt en liten grabb i akryl på A3 papper. Tanken var att skippa bomberna men jag glömde bort det under ena vingen så jag målade dit en på andra vingen med. Det ser ganska imponerande ut med solnedgången i bakgrunden. Är det helt fel att ge en sån tavla?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-24 20:42
    Märke: Fighter F-16 US Air Force, Combat Aircraft tilverkad i Amerika, mera precis.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fin Målning av bombplan till födelsedag åt lillgrabb
  • Anton Chigurh
    Uranus skrev 2013-04-25 11:27:22 följande:
    F-16 är inget bombplan.

     
    Njaa, F-16 har 6,5 tons lastkapacitet, om du sen hänger dit robotar eller bomber kvittar ju, men jag skulle vilja kalla det ett jaktplan med möjlighet att bära bomber.

    Men visst, det är inget utpräglat bombplan typ Boeing B-52 Stratofortress  

     
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Unbreakable
    Uranus skrev 2013-04-25 11:27:22 följande:
    F-16 är inget bombplan.

     

    Ifall jag målar ett matpaket konserverade bönor ovanpå bomberna blir det godkännt av några nejsägare då?
  • Anton Chigurh
    Unbreakable skrev 2013-04-25 14:51:43 följande:

    Ifall jag målar ett matpaket konserverade bönor ovanpå bomberna blir det godkänt av några nejsägare då?
    Jag hade valt att måla ett paket ris i så fall......

    Bönor fisar man så förbannat av. 
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Unbreakable
    Anton Chigurh skrev 2013-04-25 14:54:25 följande:
    Jag hade valt att måla ett paket ris i så fall......

    Bönor fisar man så förbannat av. 
    Den vänstra bomben ser ju ut om om den kunde innehålla många runda rispaket och i den högra finns mycket utrymme för både en gryta och mer ris. Ett Jaktplan med ris som man skrämmer bort fientliga bombplan med passar kanske alla oroliga mödrar som hellre ser att deras son ska bli en förnödenhetspilot eller läkare över alla gränser som färdas med risflyg än en stridspilot som får pension tidigt.
    Jaktplanet är nu inglasat och jag kan faktiskt inte få in en A3 a i en scanner och oteknisk är jag men bilden ser nästan identisk ut som planet bakom pärmen på  boken F-16 Combat Aircraft, förutom bomberna ytterst på vingarna, de har jag inte målat.
  • Unbreakable

    Om man skriver F-16 på Youtube och söker efter Best Low Passes Ever så får man se fina flyguppvisningar med  snurr och lågflyg.

  • Unbreakable

    Den tavlan blev ingen födelsedagspresent, den får stå hemmma på byrån ett tag. Jag vill inte ge något som kan ställa till bråk.

Svar på tråden Fin Målning av bombplan till födelsedag åt lillgrabb