• Anonym (skitjobb)

Så trött på att han jobbar natt....

Vi har 2 barn samt ett till i magen.
    Min sambo har jobbat natt sen januari och kommer troligtvis göra så med då barnet är fött.

han tycker det är bättre att han jobbar natt för då får han mer tid med oss...
    eh nej?

när han jobbade dag så kom han hem kl 16 och gick och lade sig kl 23.

nu kommer han hem kl 06.30 och sover till kl 16-16.30...

känns som han bara sover....han åker till jobbet kl 20.50.

känner mig ensam

på helgerna är det svårt för han att ställa om sig och sover gärna till kl 10 på dagen. han går och lägger sig kl 02-03 på natten. 
    försöker jag väcka han så pratar han i sömnen och ser allmänt trött ut då på helgerna...

gilla läget antar jag?  

• Svar på tråden Så trött på att han jobbar natt....
  • Mercedez

Men han drar in pengar el hur?

• Anonym (skitjobb)
    Mercedez skrev 2013-04-25 16:00:01 följande:
    Men han drar in pengar el hur?
    hellre mer tid med han som familj än 5ooo:- mer i lön
  • Mercedez
    Anonym (skitjobb) skrev 2013-04-25 16:00:38 följande:
    hellre mer tid med han som familj än 5ooo:- mer i lön

Bra att ni kan klara er på 5000 mindre i månaden.Om han blir sjuk o inte kan jobba alls?
  • Anonym (skitjobb)

det känns ju som att han jobbar dag ändå, han sover ju bort dagarna....plus att han är hemma MINDRE, så att han är hemma mer som han säger förstår jag inte, han sover ju bara och är ej kontaktbar...

• Mercedez
    Anonym (skitjobb) skrev 2013-04-25 16:02:10 följande:
    det känns ju som att han jobbar dag ändå, han sover ju bort dagarna....plus att han är hemma MINDRE, så att han är hemma mer som han säger förstår jag inte, han sover ju bara och är ej kontaktbar...

Han måste väl sova även om han jobbar natt?
  • Anonym (skitjobb)
    Mercedez skrev 2013-04-25 16:01:44 följande:

Bra att ni kan klara er på 5000 mindre i månaden.Om han blir sjuk o inte kan jobba alls?
    han jobbade dag innan men satte frivilligt upp sig på att jobba natt. han sa att jag fick välja om han skulle jobba kväll eller natt....
    självklart skulle ju han ställa upp som den enda jäkeln på jobbet som vill jobba skittider..

tror det är för att han skall få sova...

innan han började jobba natt så sa han "om jag börjar jobba natt så kan jag lämna och hämta på dagis"..

det gick ju sådär...oftast är han så trött efter jobbet att jag får lämna så han får sova.
    då ifrågasatte jag vad han hade sagt innan. då säger han "jag sa att jag KAN hämta...KAN om jag vill!" 

kände mig genast lurad....

när han går upp vid eftermiddagen är han så jävla trött och dåsig och måste "vakna till" framför datorn. vilket tar ca 1-2 timmar.... 
  • Anonym (skitjobb)
    Mercedez skrev 2013-04-25 16:03:19 följande:

Han måste väl sova även om han jobbar natt?
    jo, men jag vill att han går över till dagtid igen eller skift-arbete som det var tänkt från början.
  • Litet My

Men hur mycket jobbar han egentligen, jobbar man natt brukar det ju vara färre arbetstillfällen än vid dagtid.

Kan man få det bättre genom att ändra i schemat tex? Jag jobbar själv natt och det blev en väsentlig skillnad när jag fick lägga eget schema som var 5 nättersveckor och sedan 10 dagars ledigt. Att ha lite diciplin på sig är också superviktigt om det skall fungera att jobba natt, när man går av sista natten kan man ju inte sova lika länge som om man skall jobba natten därpå, då har man vänt dygnet totalt osv. 

• Anonym (dealornodeal)

Fast som andra säger så jobbar han väl betydligt färre dagar/nätter än när han jobbar dag. Men ni får väl diskutera det helt enkelt och komma fram till enlösning som funkar för er familj. Att han ska orka upp och lämna på dagis var nog lite överoptimistiskt men att han kan hämta tycker jag låter som en bra deal kanske.

Svar på tråden Så trött på att han jobbar natt....