• Emhsie

För alla oss med BF i December 2013

Här tänkte jag att vi alla kan samlas som har BF i December 2013.
    Tänkte vi kan prata om allt som hör graviditeten till, symptom, oro för missfall, förlossningsrädslor osv.

Själv är jag 20år gammal, väntar första barnet med BF 22 December enligt mensen.
    Fick i Januari ett missfall i vecka 6, får därför komma på tidigt VUL 2 maj. 

• Svar på tråden För alla oss med BF i December 2013
  • Annaa1988
    fleapeas skrev 2013-07-14 12:53:38 följande:
    Var hos BM i måndags och lyssnade på hjärtslagen, och de slog så fint så :) Nu längtar jag till RUL om 3 v :)

Idag går jag in i graviditetsvecka 18, tiden börjar gå så hiskeligt fort nu, har nästan kommit halvvägs.
    Magen har knappt växt något alls dock, men det börjar väl snart.

Vi ska faktiskt göra egen sushi hemma idag, kan inte hålla mig längre, men kan slappna av då jag vet att fisken har varit fryst och att den är färsk när vi äter ;) 

Vad gott, blir riktigt avis! Jag skulle kunna äta sushi varje dag tor jag ;)
  • MissKaos

Kul! En december tråd till.

Äter sushi 3-4ggr/vecka..det är lag åå att den ska ha varit fryst innan den säljs i sverige. Tur för mig sugen på det hela tiden! Bf 7/12 är19+0 idag

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Annaa1988
    MissKaos skrev 2013-07-14 16:38:44 följande:
    Kul! En december tråd till.
    Äter sushi 3-4ggr/vecka..det är lag åå att den ska ha varit fryst innan den säljs i sverige. Tur för mig sugen på det hela tiden! Bf 7/12 är19+0 idag
    Åh, lyllos! Jag vill också äta det 3-4 gånger i veckan, haha ;)
  • Annaa1988
    Tänkte bara säga, att om någon är intresserad så har jag skapat en grupp för oss med BF i december på Facebook. Den är hemlig, så den syns inte(=det syns inte att man är med alls, eller vad som skrivs) och om ni vill vara med kan ni bara lägga till mig (Anna Artonochtrettiofem Vestman) på FB och skicka ett litet inbox om att ni vill vara med så lägger jag till er :)
  • Monki

I onsdags var jag på rul och blev framflyttad till bf 5/12. Allt var bra med bebisen. 😊

Mamma till fyra -02, -04, -07 & -10.
  • michelliz
    Monki skrev 2013-07-15 20:28:20 följande:
    I onsdags var jag på rul och blev framflyttad till bf 5/12. Allt var bra med bebisen. 😊
    Roligt :D Vi har samma Bf datum, lite coolt Glad
  • Monki
    michelliz skrev 2013-07-15 20:44:02 följande:
    Roligt :D Vi har samma Bf datum, lite coolt 

Vad roligt! 😃👍
    Mamma till fyra -02, -04, -07 & -10 med bf 5/12-13.
  • Ann85

Tänkte slänga mig in i tråden då jag har BF till den 10 december. Detta är mitt första barn så allt är väldigt nytt och spännande =)
    Mannen har semester i slutet av augusti så då tänkte vi inreda barnrummet och inhandla de större sakerna man behöver. Är orolig för att jag kommer ha jobbig foglossning framöver då jag redan nu känner av det till och från så kanske inte kommer orka/kunna gå runt i affärer så mycket senare.
    När tänker ni börja inhandla de större sakerna man behöver så som spjälsäng, skötbord, förvaring till kläder och leksaker och annat?
    Är jag för tidigt ute för att inhandla det i augusti/ september?

När man köper mammakläder, framförallt byxor, ska man då köpa i sin vanliga storlek eller ska man gå upp någon storlek för att dom ska passa?
    Har hittat byxor på Ellos bland annat men vet ej hur man gör med storleken. Ska till HM i morgon och prova lite men såg inte direkt några snygga på deras hemsida så får se om utbudet kanske är annorlunda i butiken.

Hur har ni andra upplevt graviditeten så länge?
    Det jag känner är mest jobbigt är att sexlusten har försvunnit men hoppas den är på väg tillbaka snart.
    Tröttheten är jobbig, lever ett varannan dag liv, alltså aktiv ena dagen och helt utslagen den andra dagen..

• Annaa1988

Idag var vi på ett lyckat RUL! Bebisen i magen var frisk och pigg, sparkade och viftade med sina små armar :) Alla organ satt där de skulle och såg friska ut. Nytt BF är 12/12-13, en dag innan min BM sagt :)

• MissKaos
    Annaa1988 skrev 2013-07-16 20:38:24 följande:
    Idag var vi på ett lyckat RUL! Bebisen i magen var frisk och pigg, sparkade och viftade med sina små armar :) Alla organ satt där de skulle och såg friska ut. Nytt BF är 12/12-13, en dag innan min BM sagt :)

Härligt! Grattis.
    Ann85 skrev 2013-07-16 12:53:18 följande:
    Tänkte slänga mig in i tråden då jag har BF till den 10 december. Detta är mitt första barn så allt är väldigt nytt och spännande =)
    Mannen har semester i slutet av augusti så då tänkte vi inreda barnrummet och inhandla de större sakerna man behöver. Är orolig för att jag kommer ha jobbig foglossning framöver då jag redan nu känner av det till och från så kanske inte kommer orka/kunna gå runt i affärer så mycket senare.
    När tänker ni börja inhandla de större sakerna man behöver så som spjälsäng, skötbord, förvaring till kläder och leksaker och annat?
    Är jag för tidigt ute för att inhandla det i augusti/ september?

När man köper mammakläder, framförallt byxor, ska man då köpa i sin vanliga storlek eller ska man gå upp någon storlek för att dom ska passa?
    Har hittat byxor på Ellos bland annat men vet ej hur man gör med storleken. Ska till HM i morgon och prova lite men såg inte direkt några snygga på deras hemsida så får se om utbudet kanske är annorlunda i butiken.

Hur har ni andra upplevt graviditeten så länge?
    Det jag känner är mest jobbigt är att sexlusten har försvunnit men hoppas den är på väg tillbaka snart.
    Tröttheten är jobbig, lever ett varannan dag liv, alltså aktiv ena dagen och helt utslagen den andra dagen..

Man får prova kläderna. Så olika det där. Jag har samma strl, men många mammakläder är nog snäppet större. Ellos blev jag besviken på apkass kvalitet. HM har ju lite men inte så kul grejjer kanske.. Kan vara idé att leta upp en specialbutik. Nelly på nätet har med. Jag tycker Mamalicous  har en del snygga grejjer som inte är FÖR dyra.  Esprit har en del fint men min plånbok gråter..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden För alla oss med BF i December 2013