• Emhsie

För alla oss med BF i December 2013

Här tänkte jag att vi alla kan samlas som har BF i December 2013.
    Tänkte vi kan prata om allt som hör graviditeten till, symptom, oro för missfall, förlossningsrädslor osv.

Själv är jag 20år gammal, väntar första barnet med BF 22 December enligt mensen.
    Fick i Januari ett missfall i vecka 6, får därför komma på tidigt VUL 2 maj. 

• Svar på tråden För alla oss med BF i December 2013
  • addme

jennyomichael: tar det minst två ggr per dygn. Står var tolfte timme, på paketet. Men när det var som värst så tog jag en till ca 3 timmar efter den första. Blev sjukt trött, men det var det värt. illamåendet mattades av.

• Josse91
    michelliz skrev 2013-05-20 20:50:31 följande:
    Ja Skrattande Bor i norrköping, om du vet vart de ligger? 

Jajjemen, jag finns i Göteborg, så de är inte "fik-avstånd" direkt :/ Men kul ändå att vi kläcker nästan samtidigt
  • Mirella85

hej hej..Jag hoppar in här=)
    vi väntar vårt andra barn bf 14dec och bor i skåne.
    var på tidigt ultraljud igår då jag haft oro för missfall vilket jag hade i januari men blev som sagt gravid rätt snabbt efter igen=) skönt som sagt. Allt var bra med den lille och jag går på lyckorus just nu.
    Vi ville ha ett sommar barn då min son är vinterbarn men jag min kropp ville annat så blir ett till vinterbarn och vi är överlyckliga. Och hoppas det går hela vägen denna gången.
    Är i v11 (10+4) så snart är den stora risken över.
    Mår riktigt illa denna graviditeten och en kula på magen har jag också. Blir väl lätt mage med andra barnet kanske.

Har värdenst underbaraste son <3
  • JMP

Hejhej! Hoppar också in här :)
    Är 21 år och väntar mitt och sambons första barn. Fick tidigt missfall (v.7) i början av september förra året och har sedan dess längtat efter att bli gravid igen. Efter sju månader tog det sig igen iallafall :) BF 18/12. Är i vecka 11 (10+0). Är riktigt illamående och nästan ingenting hjälper. Mår bra i några minuter efter jag stoppat något i mun men sen kommer det tillbaka.. Nåja man får väl härda :) Sen har jag helt galet ont i svanskotan. Det hugger och strålar ner över skinkan. Någon annan som känt någon liknande smärta? Känns mest när jag promenerar eller sitter ner. 

• Mirella85

Jag har exakt samma symtomen som dig. min första graviditet hade jag inga besvär men denna gången är Usch o fy. Hatar detta illamåendet. Denna är ischias är inte heller så skön men väldigt vanligt oss gravida. I med allt rör sig för göra plats till den lille och bäkenbenen rör sig.

JMP skrev 2013-05-23 23:56:33 följande:
    Hejhej! Hoppar också in här :)

Är 21 år och väntar mitt och sambons första barn. Fick tidigt missfall (v.7) i början av september förra året och har sedan dess längtat efter att bli gravid igen. Efter sju månader tog det sig igen iallafall :) BF 18/12. Är i vecka 11 (10+0). Är riktigt illamående och nästan ingenting hjälper. Mår bra i några minuter efter jag stoppat något i mun men sen kommer det tillbaka.. Nåja man får väl härda :) Sen har jag helt galet ont i svanskotan. Det hugger och strålar ner över skinkan. Någon annan som känt någon liknande smärta? Känns mest när jag promenerar eller sitter ner. 

Har värdenst underbaraste son
  • Tsara

Hejsan!

Jag hoppar väl in här, jag med då. Glad
    Väntar mitt första barn, BF 2 december ;) 

• michelliz

Fick Bf uppskjutet 2 dagar så har bf 5/12, så jäkla grymt ! Såg nyss att du hade Bf samma dag! 
    Tråkigt att vi ska bo så långt ifrån. Annars hade de vart super kul att träffas ju Glad 

• michelliz
    michelliz skrev 2013-05-27 10:43:36 följande:
    Fick Bf uppskjutet 2 dagar så har bf 5/12, så jäkla grymt ! Såg nyss att du hade Bf samma dag! 
    Tråkigt att vi ska bo så långt ifrån. Annars hade de vart super kul att träffas ju Glad 
    Josse91
  • barbarmama

Hejsan flickor! Skrattande

Jag är snart 24 år och bor i Blekinge. Jag väntar mitt andra barn, med BF 22 december. Är i v.11 (10+3) idag.
    Har en son född oktober 2010, så det blir ca 3 år och 2 månader emellan. 

Mår verkligen dåligt emellanåt. Ett illamående som torterar mig och foglossning från helvetet. Men är jätte glad över graviditeten och allt som hör till. Hoppas bara på att måendet ska bli bra, så jag kan känna glädje. Är väldigt deprimerad till och från, orkar ingenting ibland och ångest som kommer vid helt fel tillfällen.

Har PCO (fick diagnosen okt 2011) och det knäckte oss. Vi blev gravida med hjälp av Pergotime. Mot alla odds! Läkaren förberedde oss och bad oss att göra oss inställda på att få genomgå IVF. Blev klassad som infertil och ofrivilligt barnlösa. Men så tog det sig på första försöket med en enkelkur med Pergotime. Alla blev lika chockade som oss. Läkarna kan inte förklara det. Det känns verkligen menat. Vi känner oss som lyckligast i Världen. Vi hoppas nu att allt går bra och att vi får en frisk bebis i december. 

• Hannas Bytardagar
    Hej! Det var inte längesedan jag var med i en tråd som hette Augustibebisar - 2012 när jag skulle få andra barnet, det blev en michelinprins som nu heter Leo!

Dock hade jag helt glömt hur fort tiden går och hur mycket som är bra att ha!
    Han är 9 månader nu och har redan strl 86!
    Det betyder att på 9 månader har han startat växt igenom strl 50, 56, 62, 68, 74 och 80!!! Så nu efter 9 månader är han inne på 7:e garderoben!!
    Nu har jag beslutat mig för att starta egna bytardagar med första tillfället i augusti och här kommer det att finnas 1000 - tals artiklar för de som är gravida och för små bebisar såsom  mammakläder, babykläder, vagnar, babyskydd, babysitter, inredning till barnrum m.m

kolla gärna in på vår sida på facebook om du bor i skaraborg!!
    www.facebook.com/HannasBytardagar

Där kan du även anmäla dig till våra evenemang så du inte missar!!!'

Tack för att jag fick störa en liten stund och Lycka till med magarna!!
Svar på tråden För alla oss med BF i December 2013