• mjaoooo

Hur bli BRUN i solarie? Och inte röd!

Har solat nu tre gånger på en vecka , 20 min per gång och tycker jag borde va brunare och inte så röd! Hur många gånger måste man sola för att bli fint brun? Vet att de beror på hudtyp, men för min del, som är blond, blåögd och ljus hudfärg vill jag veta hur mycket jag borde sola för att bli brun , eller kan kanske inte vissa bli bruna i solarie? :(
    (jag vet de med cancer så skriv inge om de :P)  

• Svar på tråden Hur bli BRUN i solarie? Och inte röd!
  • riboflavin

Du får helt enkelt sluta bränna dig i solariet. 20 minuter är på tok för lång tid, för den som är ljus tror jag att rekommendationen är runt 6 minuter första gången. Dessutom ska man inte sola om man redan är röd/bränd. Lugna ner dig och ta max 1-2 solningar i veckan. Om du vill bli brun snabbt så tycker jag du ska använda en bra brun utan sol.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Themis

Alldeles för lång tid om du inte har solat förr, kanske för starka rör också.

Det du gör nu är att preppa din hud för the big C senare i livet.

Generellt får man de svar man förtjänar. Ibland är det inga alls.
  • kaffez

Jag själv tar Melanotan :) Har egentligen jättesvårt o bli brun så Mella hjälper mig OTROLIGT mycket!

Melanotan är i vätskform och man injecterar det i magen helst, med en diabetes spruta, om du är intresserad så kan du ju kolla lite runt, finns alltid någon som säljer och först o främst se ifall själva personen använder det och om någon vän köper utav just denna person. 

Du blir otroligt brun och det varar 4-5 månader, och du behöver knappast sola :) bara i början för höja pigmenten.

Bästa jag gjort!

Och nej, ni moraltanter, skriv inte ens.

Skriv gärna till mig om du vill veta mer eller något, hjälper gärna till :) 

• mjaoooo
    kaffez skrev 2013-04-25 22:06:03 följande:
    Jag själv tar Melanotan :) Har egentligen jättesvårt o bli brun så Mella hjälper mig OTROLIGT mycket!

Melanotan är i vätskform och man injecterar det i magen helst, med en diabetes spruta, om du är intresserad så kan du ju kolla lite runt, finns alltid någon som säljer och först o främst se ifall själva personen använder det och om någon vän köper utav just denna person. 

Du blir otroligt brun och det varar 4-5 månader, och du behöver knappast sola :) bara i början för höja pigmenten.

Bästa jag gjort!

Och nej, ni moraltanter, skriv inte ens.

Skriv gärna till mig om du vill veta mer eller något, hjälper gärna till :) 
    Har faktiskt funderat på melanotan, men känns lite läskigt :P var kan man köpa de ? vill ju inte få något som inte är melanotan 
  • Batte

Du är inte klok. Trodde solarier var lika ute som rökning. 

Varför inte nöja dej med det solen ger och hoppas att du slipper hudcancer. Men att frivilligt...?

Att röka är i alla fall gott.  

• Themis

Om melanotan- "Barbiedrogen" *fniss*

www.lakartidningen.se/engine.php

"På våra akutmottagningar möter man allt oftare ungdomar som intagit olika s k nätdroger. Oftast har användarna inte full kännedom om preparatens innehåll och deras effekter. I flera fall har allvarliga oavsiktliga förgiftningar inträffat. Vanliga symtom på dessa förgiftningar är ångest, oro, agitation, hypertoni, mydriasis, kallsvettning och takykardi."
    --
    Med överdriven användning av melanotan II kan en ökad risk för induktion av hudcancer inte uteslutas. Priset för att bli vacker, brun och smal kan bli mycket högt.

Konklusion

Oreglerad och fri försäljning av potenta läkemedel över nätet utgör ett tydligt hot mot hälsan med risk för överdoseringar och andra oönskade långsiktiga biverkningar hos i övrigt helt friska individer.

Generellt får man de svar man förtjänar. Ibland är det inga alls.
  • tjockobbe

Till att börja med- 20 minuter är alldeles för lång tid att börja med! Inte konstigt du blir röd!

Det tar lite tid att bli brun i solarie, precis som ute i solen.

Börja med 5-6 minuter två gånger i veckan i iaf två veckor. Öka till 10 minuter två gånger i veckan, o fortsätt sedan successivt att öka tiden - men inte mer än max 3 gånger i veckan. Efter iaf 4 veckor kan du ge dig på 20 minuter utan att bränna upp dig.

BF 6 oktober
  • mjaoooo
    tjockobbe skrev 2013-04-26 22:34:22 följande:
    Till att börja med- 20 minuter är alldeles för lång tid att börja med! Inte konstigt du blir röd!

Det tar lite tid att bli brun i solarie, precis som ute i solen.
    Börja med 5-6 minuter två gånger i veckan i iaf två veckor. Öka till 10 minuter två gånger i veckan, o fortsätt sedan successivt att öka tiden - men inte mer än max 3 gånger i veckan. Efter iaf 4 veckor kan du ge dig på 20 minuter utan att bränna upp dig.
    Okej :) har bara fått för mig att de går fortare att bli brun om man solar längre tid än bara 5-10 min :P Men så är de väll inte!
  • Nyfikna72

Nä var har du fått det ifrån......blir inte bättre att sola länge i solen heller.....

• tjockobbe
    mjaoooo skrev 2013-04-27 18:22:53 följande:
    Okej :) har bara fått för mig att de går fortare att bli brun om man solar längre tid än bara 5-10 min :P Men så är de väll inte!
    Nej tyvärr är det inte så! Du får bara röd färg o cancer snabbare på det sättet ;)

Börja försiktigt o utöka det långsamt, precis som med solning ute så kommer det till slut. Handlar om att plocka fram pigmentet i huden o det bränner du i princip bort genom att ta i för mycket på en gång :)
    BF 6 oktober <3 Läs underbaragraviditet.blogg.se
  • Tygtiiger

Huden blir brun som skydd mot strålning. Vi behöver skyddet för att inte strålningen ska banka sönder vårt dna i hudcellerna, för då får vi cancer. När du blir röd har du bränt dig och det utlöser inte en reaktion till att bli brun, istället måste huden få tid på sig att läka. Om du hade skållat dig i hett vatten hade du inte gått tillbaka och gjort samma sak nästa dag, eller hur?

Jag är naturligt blek, sådär riktigt vitrosa. Det tar mig lång tid att bli brun om somrarna, om jag är ute mycket så är jag diskret ljusbrun efter en vecka. Så är det bara, det får jag acceptera precis som jag är född med vissa andra förutsättningar. Det tycker jag att du också ska göra och använda brunutansol istället för solarium. Om du bränner dig om och om igen är det enda som händer att du skadar huden och då kommer du att bli rynkig och ful fortare.

Spraybränna kanske vore bättre att lägga pengarna på? 

Krupke, we've got problems of our own!
  • tooschoolforcool

Använd Maui Babes sollotion för solarium ( ingen mineral olja) Man blir superbrun! Jag använder för solarium, men ute i vanliga solen vid poolen och folk tror jag är från Mexico så brun som jag blir. Går snabbt också, efter endast en timme vid poolen är jag brun dagen efter. Men se till att det inte finns just mineral olja i det, det hindrar en att bli brun. Luktar gott gör det också, som chokladgodisnånting. Sen räcker det med fem, sex minuter för dig just nu, men vänta en vecka tills det röda du har nu är borta.

Svar på tråden Hur bli BRUN i solarie? Och inte röd!