Inlägg från: Lilla Ladyn |Visa alla inlägg
  • Lilla Ladyn

BF januari 2014

Ulrika260 oj va lustigt:) men då står nog allt rätt till iaf. Härligt att ha vanan inne ?

Tjejer ni som har molvärk... Har ni det hela tiden eller kommer det och går, typ från dag till dag?

• Lilla Ladyn

Lillfrö så känner jag med. I dag är nog första dagen jag inte kännt det så mycket. Synd att man inte vågar njuta av att inte lida av en massa obehagliga symptom hihi. Är det ditt första barn?

• Lilla Ladyn
    vilja89 skrev 2013-05-16 18:03:13 följande:
    Såg ärtan idag på VUL och hjärtat slog för fullt! Åh. Jag behövde verkligen se den lille för att kunna förstå att den är där inne.

Sitter här med min lilla bild och känner mig som en kärlekskrank. ;)

Grattis till dig!! ?
  • Lilla Ladyn
    vilja89 skrev 2013-05-16 18:16:04 följande:
    Lilla Ladyn: Tack!! :) Vilken vecka är du i?

Vilja89 jag är på v 5+0 idag tror jag. Jag är så nervös hela tiden. Funderar på att ringa något privat ställe och be om att få tidig Vul. Vet någon från vilken vecka man kan göra det?
  • Lilla Ladyn
    LillFrö skrev 2013-05-16 19:45:46 följande:
    Ja det är min absolut första graviditet! Man vet ju bara hur andra upplever sin graviditet, men det är spännande att själv få uppleva det. Försöker att inte oroa mig för varken symptom eller icke-symptom :) Vilken vecka är du i?

Jag gick in i v 6 idag tror jag. :) du var också i v 6 va?
  • Lilla Ladyn
    LillFrö skrev 2013-05-16 20:01:05 följande:
    Ja jag tror det, enligt mina egna och barnmorskans uträkning :) Känner mig hungrig mest hela tiden! Kommer bli kaos om det ska fortsätta så, med tanke på att det rekommenderas att man ska äta EN frukt extra per dag i första trimestern... Känns detta igen? :)

Haha ja jag äter också mycket. Kul om man blir sådär halvpösig när man ska gå i bikini sedan innan man fattar varför :p
  • Lilla Ladyn

Hej tjejer.

Jag är i v7 nu och har haft mokvärk till och från i princip hela tiden men denna vecka har jag vid två tillfälken vart med om att jag fått en krampliknande smärta i tjejmagen. I natt vaknade jag av detta, kändes som den värsta mensvärk! Men det gick över efter bara 5 min.

Är det någon som har vart med om detta utan att det varit någon fara??

• Lilla Ladyn

Jag brukar inte skriva här så ofta men jag läser hela tiden.

Nu har jag panik... Jag är i v 7 men helt plötsligt har alla mina symptom försvunnit, molvärk och ömma bröst. I söndags vaknade jag av att det krampade till i magen i typ 5 min men har inte kommit något blod. Fick sådan krampaktigt kännsla en dag förra veckan med.

Det måste väl tyda på att fostret dött eftersom alla symptom bara försvann??? Hjälp!

• Lilla Ladyn
    popcornplaya skrev 2013-05-30 07:56:44 följande:
    Fluu: blöder du?

Burberry: tur det inte kommit mer blod och va skönt att du ska på vul om en vecka.

Lilla ladyn: symptom kommer och går, det behöver inte betyda nått dåligt alls!

Fast är det vanligt att allt försvinner samtidigt? Känner mig såå orolig har ul först om 2 veckor.
  • Lilla Ladyn
    popcornplaya skrev 2013-05-30 08:18:37 följande:
    Jadå, det har vart veckor då jag inte kännt nått alls. Man behöver faktiskt inte känns nått. Finns många som inte har ett enda symptom.

Tack snälla för att du svarade mig :)

Okej så då hade du symptom innan och plötsligt försvann dom och kom sedan tillbaka igen? Hur länge kan det gå emellan då innan dom kommer tillbaka?

Förlåt att jag är så jobbig men känns så konstigt om det skulle vara ett MA. Att det ligger kvar där utan att komma ut.
  • Lilla Ladyn
    fluu skrev 2013-05-30 11:28:12 följande:
    Haft ont och blött i natt. Och igår glömde jag ta min viktiga medicin och hade noll symptom.

Ska på VUL vid ett.

Jag håller tummarna för dig!!
  • Lilla Ladyn
    fluu skrev 2013-05-30 15:17:02 följande:
    Nu ska vi ut och fora att allt gått bra!

Kramar på er!

Åh vad härligt att allt gått bra:)
  • Lilla Ladyn

Jag är nu i V 8 och har gått en hel vecka nu utan symptom. Fick en krampaktig kännsla i magen förra söndagen och sedan var alla symptom borta, förutom att jag är trött. Vul på fredag :/ Någon mer som "tappat" symptom så tidigt?

• Lilla Ladyn
    Kärleksmiraklet skrev 2013-06-04 15:21:12 följande:
    jag tycker att dem kommer å går mest hela tiden dom där symptomen. Inge roligt alls! jag skulle också vilja göra ett ultraljud, hur kommer det sig att du ska göra VUL?

Jag ringde en privat mottagning och bokade tid och det var inga problem alls men man får ju betala typ 600:- men det är ju inget att orda om, värt att få veta.

Men mina symptom som molvärk och ömma bröst försvann över en natt och har ej kommit tillbaka på en vecka :/ har du haft symptom som vart borta så länge?
  • Lilla Ladyn

Hehe du kanske menade varför jag ska göra vul istället för ul?! Det är för att jag tänkte att dom nog kan se lättare så tidigt med vul.

Lilla Ladyn skrev 2013-06-04 16:15:22 följande:
    Jag ringde en privat mottagning och bokade tid och det var inga problem alls men man får ju betala typ 600:- men det är ju inget att orda om, värt att få veta.

Men mina symptom som molvärk och ömma bröst försvann över en natt och har ej kommit tillbaka på en vecka :/ har du haft symptom som vart borta så länge?

Svar på tråden BF januari 2014