Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BF januari 2014

SaraKarla skrev 2013-05-22 13:01:55 följande:

Ja, du har nog rätt. Det är nog ingen fara Är inte så orolig egentligen, det var mest obehagligt och jobbigt. Man har ju inte fått något vettigt gjort idag pga det. Men jag får se till att äta direkt jag vaknar på morgonen. Är lite van att "fasta" vissa timmar per dygn då jag gjorde det innan jag blev gravid, men det passar sig visst inte nu. 

Om jag startar de olika trådarna, har du lust att isf lägga till dem i trådstarten så att alla kan hitta dit? För isf kommer jag starta 3 undertrådar.. En "BF-Lista" en "Magbildstråd" och en "Övrig bildtråd".

Hur låter det för er andra?
    Men isf så måste de läggas till i trådstarten för annars blir det omöjligt att hålla koll..   
  • Syskonförsök

Här kommer länkarna!

Du kan skriva så här i TS:

Bildtråd - Övrigt 
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över. 

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar! 

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Syskonförsök

Någon som kan får gärna lägga in senaste BF - listan i den tråden.
    Om ni orkar ändra vårt datum till den 24/1
    Av någon anledning funkar det inte för mig att fixa med listan för den blir jätteful då. :(  

• Syskonförsök
    c4trin skrev 2013-05-22 14:14:37 följande:
    Fick tid till BM den 30:e. Känns nog mer verkligt när man e där :) Fick vänta eftersom vi ville ha en speciell BM som e superbra, hon var ett stort stöd när vi fick vårt MA. Men de känns bra att vi hittat en så bra BM som verkligen bryr sig! Åh va livet känns ljust nu!! Kan knappt koncentrera mig på jobbet ;)

Fantastiskt att du får må så bra! Njut av lyckan!
  • Syskonförsök

Vi tycker om gamla namn.

Hur ska ni göra vid RUL, ta reda på kön eller inte?

Vi kommer ta reda på kön, är så nyfikna av oss. Det gjorde vi sist också och tyckte att det var lite lättare att knyta an till bebisen och att vi kunde begränsa våra namn. När 12:an kom hade vi bara två förslag. 
    Vi är båda genusmedvetna och har egentligen lite svårt för allt fokus kring kön, men samtidigt så är det bättre att ta det efter RUL än precis när bebisen kommer. Tyckerinte det är så roligt att första frågan ofta brukar vara "Vad blev det för nåt?".

Åh vad jag längtar till första VUL och se att det är något levande där inne. Vi gör ju en det UL, förra gången gjorde vi VUL i v 8, UL i v 13 (istället för KUB) RUL i v 19, 3D/4D i v 28 och TUL i v32. Kommer nog bli samma den här gången.       

• Syskonförsök
    SaraKarla skrev 2013-05-23 20:37:52 följande:
    Hej alla ! Har 12 mil till närmaste akut! Fick njurbäckeninflammation med nr 1 och var nära att föda i v28. Men gick bra. Är det lika farligt tidigt i grav??

Förra gången hade tjejen UVI redan i v 8 när vi åkte till gynakuten för att hon hade så pass ont. Hon fick direkt medicin och de sa att det inte är bra att ha det som gravid.

Dock vet jag ju inte om det är så akut att du behöver åka 12mil, helt ärligt hade vi nog inte gjort det. Om du väntar till direkt imorgon, hur nära har du då? Har ni några akuttider på er VC typ? 
  • Syskonförsök

Hej hej!
    Vi är nu i v 5+3 och allt rullar väl på i sin långsamma takt.
    Vi längtar till VUL om lite mindre än två veckor.
    Eftersom vi har en 14 månaders här hemma så köper vi inga nya kläder än.
    Visst kommer vi handla lite allt eftersom, men vi har sparat det allra mesta.
    Vi bryr oss inte heller om det här med kön och kläder så vi anser att det går att ärva allt. 

Det vi däremot ska köpa i höst är en syskonvagn. Vi kommer köpa en bugaboo donkey duo
    Längtar efter den!       

• Syskonförsök
    fluu skrev 2013-05-28 21:05:22 följande:
    Gud,syskonvagn är mitt stora bekymmer. I början kommer den nog behövas,men inte så värst länge. Är det ens värt att köpa då. Vi har egentligen inte plats för den och måste sälja en av våra vagnar och vi kan inte bestämma vilken,de är väldigt olika och kompleterar varandra bra.

Smidigast hade nog varit ståbräda på en enkelvagn när bebisen åker vagn och att ha dottern i vagnen och bebisen i sjal ibland.

Vill dessutom kunna ha båda barnen vända mot mig och det verkar man inte kunna på så många modeller.

Hur gammal kommer dottern vara?
    Vår kommer vara 22 månader och vi räknar med att 12an vill åka vagn till 3 års ålder. Men sen har vi djur vi ska ut med också, går inte att ha ett barn springa iväg då.

Fördelen med Donkeyn är ju att du kan använda den i mono när du bara har minstingen med dig, en kan du ha den som duo när du har båda med. Du kan även ha en sittdel ifrån dig och en emot dig eller båda mot eller ifrån osv. Skitbra! Den är ju dyr som fan men det enda som uppfyller våra krav. Sen kommer ju stora vara för stor att åka vagn när lilla fortfarande ska åka ett tag till och då kan vi använda den som enkel.    
  • Syskonförsök

Hej!

Har inte varit aktiv här inne mer än att jag presenterade mig i början.
    Idag är vi i v 7+4 med BF 24 januari. I måndags var vi på ett VUL och fick se ett tickande hjärta. 

Så skönt! Dock var embryot 1v för litet så det oroar oss en del. Vi har ju gjort IVF och vet precis när
    befruktningen skedde, så det känns inte bra alls. 7,6mm i v 7+2.
    Men det är bara att fortsätta leva på hoppet att det kommer ett litet småsyskon ändå.

Vi har även beställt en ny vagn nu. En bugaboo donkey duo all black. Vi ville ju även ha den till 12an (fast som mono) så då bestämde vi oss att vi kör på duo direkt. Någon gång ska vi ju ha syskon och förhoppningsvis så går ju allt som det ska nu.  

Tjejen mår lite illa och är lite svullen men annars är allt bra. (Vi är ju två tjejer).
    Vi ska på inskrivning hos vår BM nästa vecka, och vi har världens bästa barnmorska som vi hade förra graviditeten också. Ville ta med henne hem och alltid ha henne nära! Haha.

• Syskonförsök
    Kramardig skrev 2013-06-13 18:52:51 följande:
    Fyfan vad jag mår illa! Idag har jag spytt upp allt jag ätit. Jag ligger bara och gråter och frågar mig själv hur jag kunde vara så dum i huvudet att gå igenom dethär igen. Sist mådde jag illa till v.19, tänk om det blir längre den här gången?
    Hur tusan får man bort den äckliga smaken och "klumpen" i halsen?!

Det känns som att jag hellre slutar att äta vanlig mat nu, det är så hemskt att spy upp + eftersmaken som sitter kcar i timmar! Mycket lättare att spy vatten och galla..

Nu har jag fått gnälla lite, blir knäpp snart.

Ett kräktips är att äta piggelin om du kan. Det smakar nästan likadant på vägen upp som på vägen ner. Det äter vi alltid vid magsjukor!
Svar på tråden BF januari 2014