Inlägg från: Patricia1984 |Visa alla inlägg
  • Patricia1984

BF januari 2014

Me2 skrev 2013-05-22 17:47:03 följande:
    Känns som när jag hade en cysta som läckte förra månaden
    Enligt Gynakuten så fick jag inte komma in så länge jag jobbade och inte gick dubbelvikt. Hur man nu kan uttrycka sig så ?  
    Gå dit! Dom kan inte neka dig. Stå på dig!

Kram 
  • Patricia1984

Jag tror inte att man brukar få det. Jag fick inte det ialla fall. Du kanske får vända till en privat gynekolog.

puchelina88 skrev 2013-05-30 11:23:35 följande:
    Hej tjejer hmm funderar lite ja ska till barnmorskan den 10 juni och den 2 juli undrar om man får ultraljud den 10 juni på 1 a besöket man tycker ju att dom borde kolla så hjärtat slår m.m
    den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor

• Patricia1984
    Ofeigur skrev 2013-05-30 21:12:07 följande:
    Började blöda idag och det blev ett ma som jag förstod. Det var min 8e graviditet varav två blivit barn. Nu får vi se hur vi gör. Om vi fortsätter eller om vi njuter av de barn vi har och fokuserar på annat i livet. Kroppen tar stryk och spyket får sig en omgång varje gång man får ett mf. Känns bara tomt nu. Vi får fundera på det ett tag så får vi se. Lycka till alla andra med era små underverk!=)
    Beklagar.

Kram 
  • Patricia1984

Grattis! Välkommen!

Newlywed skrev 2013-05-31 21:50:20 följande:
    Hej allihop! Idag plussade jag! Min man och jag är överlyckliga då vi nu väntar barn nr 2 :) Bf är 31 januari 2014 ♡ Hälsningar Newlywed

• Patricia1984
    lamouri skrev 2013-06-05 20:43:07 följande:
    Jag som tror på "hokuspokus" har spått mig för några år sen och då sa spådamen att jag skulle få tvillingpojkar som första barn. Min mamma spådde sig också och spådamen sa att hennes dotter skulle få tvillingar. Dessa två var helt oberoende av varandra så man vet aldrig. Jag är ju inte övertygad men skulle vara både kul och läskigt om det stämde. 

Tror ni andra på skrock?  
    Vad spännande!
    Jag har bara drömt om tvillingar den här gången men det kan bero på att vi har pratat en del om det :) 
  • Patricia1984
    winterlong skrev 2013-06-09 21:50:32 följande:
    Hua vilken dag vi haft här! Satt på middag hos svärföräldrarna då jag började störtblöda. Blev ilfart till sjukhuset där en barnmorska även konstaterade att det kommit ut någon klump med blodet, så vi fick ligga och vänta på att jouren skulle komma och konstatera det uppenbara. Fy, vad vi grät. Kändes så fruktansvärt tomt. Alla framtidsplaner... alla som vi berättat för som glatt sig med oss. Nu inget.

Till slut kom hon för att göra vul. Då fick vi vårt livs chock. Inte bara en levande bebis, utan TVÅ fick vi se! Två tickande hjärtan, två sprattlande bebisar :D Blödningen kom från en av moderkakorna, varför visste hon inte och det såg inte ut som att något höll på släppa. Någon som varit med om något liknanade?
    Grattis!

Har du tvillingar i släkten?

• Patricia1984

Kan du byta?

Flikkan skrev 2013-06-11 18:19:43 följande:
    Fick prata med min barnmorska idag och hon flyttade min tid framåt skulle få komma 20/6 nu ombokad till 27/6 för att hon tycker det är för tidigt. Går in i vecka 12 när jag ska dit 27/6 Fick veta att jag har drabbats av ischias har så ont :( Sedan pratade jag med henne om ett tidigt UL men hon kunde inte förstååå varför jag skulle vilja ha det för att jag haft ont, det berodde nog alldeles säkert på att jag haft ont när min mens egentligen skulle kommit men kropp har inte ställt om sig ännu. Har inte haft ont den tiden på månaden alls, gillar inte riktigt min BM :(

• Patricia1984

Med min son så delammade jag från första början. Det funkade bäst för mig. Kände mig inte så "låst". Samt så fick mina bröst vila ibland från amningen som gjorde ont i några veckor.

• Patricia1984
    emson81 skrev 2013-06-13 10:57:57 följande:
    Jag är i V.9 nu och har hela denna vecka mått pyton, jag har inte ens klarat av att gå till jobbet. Mår illa konstant trots att jag tar postafen morgon och kväll. Jag kräks inte men är hungrig och illamående hela tiden...

Jag älskar att jag är gravid och att Bebben finns i mig...men det här var inge roligt alls :(

Jag kan inte säga till chefen min heller varför jag är borta, måste vänta ett tag med det känner jag.

Tips mot illamåendet någon?
    Jag mår också illa och måste äta ofta. Har inte kräkts men denna konstanta känsla är obehaglig. Man blir så sänkt. Jag försöker äta lätta saker, så som frukter, sallader och sushi.
Svar på tråden BF januari 2014